en weer thuis!! - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu en weer thuis!! - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

en weer thuis!!

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

15 Juni 2015 | Nederland, Lemmer

Goedemiddag vanuit het prachtige pittoreske Lemmer.
We zijn dus weer thuis inmiddels, tijd is een beetje snel gegaan. Maar omdat het kan toch nog even een afsluitend verhaaltje. Dat heb ik de vorige keer na terugkomst van Cuba niet gedaan en vind ik toch enigszins onaf ofzo.

Zaterdagavond zijn we thuisgekomen. De vlucht was prima en we zijn weer uitermate goed verzorgd door de dames van Eva-air. Het overdag vliegen viel me toch wel enigszins tegen, de luikjes gingen dicht, het licht uit en de veel mensen gingen dan ook slapen. Maar het was gewoon begin van de middag en ik was totaal niet moe, dus maar veel films gekeken, boek gelezen, tetris tegen Remco gespeeld en de tijd maar wat door zien te komen. Dan is ’s nachts vliegen wat mij betreft beter hoor, pff. Het laatste uurtje viel ik nog eens in slaap, en dan was dan weer niet echt praktisch want ik stapte moe uit het vliegtuig, haha. Heit en mem hebben ons opgehaald, altijd een heerlijk gevoel. Lekker bijpraten in de auto, nog een bakje thee, wat eten en we zijn weer helemaal bij. Wij dachten nog even tv te kunnen kijken, maar toen we wakker werden op de bank, zijn we maar op bed gegaan. Heeeerlijk geslapen in onze eigen bed uiteraard en dan ’s ochtends 5.00 uur klaarwakker, jetleg… Wel keurig blijven liggen, boekje lezen tot half 8 en toen dus maar in de benen, tassen legen, spullen opruimen, wasjes draaien en een stuk fietsen. We hebben de zondag zeg maar goed meegepakt. Waardoor de jetleg zondagavond de kop weer opstak toen we lekker uit eten waren als afsluiter, twee wijntjes en twee biertjes bleek genoeg te zijn om ons te vloeren. Vanmorgen heb ik wel iets langer kunnen slapen, maar Remco was weer vroeg wakker en is dus maar vroeg ri kantoor vertrokken. Ik hoef gelukkig morgen pas weer te werken, vanavond nog even genieten van het concert van Placebo en dan weer ertegenaan.

Nog wel even een kort vakantieverhaaltje.
Op Koh Lanta ging ik op de eerste ochtend zwemmen in de oceaan. De oceaan daar is zo fantastisch dat als je erin loopt, de temperatuur dusdanig is dat je nergens hoeft te stoppen om je navel te laten wennen aan de kou, je loopt gewoon door, laat je achterover vallen en dan lig je heerlijk. Totdat er een golf over je gezicht slaat en je proestend opstaat, maar zelfs dat is genieten. Op die bewuste ochtend had ik eerst even berichtjes gelezen bij de receptie aangezien alleen daar wifi was. Daarna de slippers, telefoon en sarong op het strand gelegd en het water in. In mijn beleving zou het eb worden, aangezien ik de rotsen niet zag, die ik de dag ervoor wel had gezien. Niet bedenkend dat de rotsen mogelijk alweer onder water zouden zijn omdat het vloed werd… Remco kwam ook in het water, had zijn sarong een stukje verder weg gelegd en lag net zo fijn te dobberen. Op een gegeven moment komen er twee honden aan lopen en tilt één daarvan zijn poot op om een plasje te doen. Over Remco zijn sarong…GASTIE. Dus ik ri sarong, geen idee waarom eigenlijk, het kwaad was al geschied, maar toch. Zie ik opeens dat mijn sarong niet meer op het droge strand ligt, maar het water er inmiddels overheen spoelt… Zo snel mogelijk het water uitgerend om mijn telefoon te redden van de verdrinkingsdood. Remco riep nog iets over een sleutel, maar ik dacht alleen maar aan mijn telefoon. De sarong was geheel doorweekt en wonderwel was mijn geliefde Samsung nog helemaal droog… Hoe het kan is mijn ook een raadsel, maar het hoesje eromheen zal wel waterafstotend zijn ;-) Nee, ik heb gewoon ontzettende mazzel gehad, een minuut later en de mijn setje was onder water gelopen. Het mooie is dat de hond, keurig over een kei geplast heeft en helemaal niet over
Remco zijn handdoek.

Dinsdagavond hebben we weer een scooter gehuurd om het pak van Remco op te halen en mijn bril. We zijn allebei heel blij met het resultaat. De volgende dag weer een dagje toeren met de scooter. Onderweg kwamen we nog een brillenzaak tegen en heb ik nog maar een bril gekocht, die konden we dezelfde avond ophalen… Ach, ik had nog niet genoeg brillen toch 
Onderweg zagen we een bordje met daarop Cave, dus wij afslaan en via een grindweg door het bos richting de grot. Geen idee wat we konden verwachten toen we bij een klein restaurantje aankwamen. Restaurant is trouwens een nogal groot woord…Een open ruimte, waar je wat kon drinken en een soort informatiepunt over de grot. Een jongen vertelde dat het tripje twee uur duurde, half uur heen lopen, uur in de grot en een half uur terug. Na de verfrissende cola, besloten we om toch de grot maar in te gaan, we hadden verder geen plannen en een grot is op zich wel leuk. We dachten wel dat het ons waarschijnlijk zou tegenvallen… en dat hadden we mis!

De wandeling naar de grot toe was al fantastisch, geen gemakkelijk pad, klauteren, hoge traptreden, via rotsen en een touw naar boven. Echt mooi. Aangekomen bij de grot, moesten we nog een stuk omhoog klauteren en opeens via een soort spleet afdalen in de grot via een bamboetrap. Die ingang hadden we zelf nooit kunnen vinden! Het was super gaaf in de grot. Je klimt echt door de grot heen, ik denk niet dat het echt goed is voor het behoud van de grot…maar dat besefte ik me eigenlijk later pas. Af en toe via een trap of een bamboe bruggetje en dan weer door hele hoge smalle gangen, het is niet echt te omschrijven. Stapje je op zo’n bamboe brug zegt de gids, niet op het rechter stuk staan hoor, nee, dat snappen wij ook, die was geheel verrot, en je weet dat beneden een heel stuk dieper is dan je kan zien. Op een gegeven moment zegt de gids, pas op hier is het glad, en niet teveel naar rechts, links bij de wand blijven, ehm oké. Hoe diep is het rechts dan, 10 meter diep ongeveer! Dan blijf je wel uiterst links hoor. En het was ook echt glad. Op een gegeven moment had ik een domme actie en sloeg ik tegen mijn hoofdlamp, die nogal pijnlijk op mijn neus landde, daardoor was ik even niet geconcentreerd en gleed ik van de bamboetrap af, nogal knullig en onhandig. Maar ik denk dat niemand het gezien heeft, aangezien het behoorlijk donker was ;-)
We hebben ook even alle lichten uit gedaan, dan is het echt donker. Je ziet nergens een lichtje en als je zonder licht zou komen te zitten, zou je echt een probleem hebben. Wij waren met z’n vijven in de grot, leuk groepje zo. Ook nog vleermuizen gezien en een best grote spin, vooral de poten. Die eenmaal gezien hebbend, kijk je eerst wel even goed alvorens je de wand aanraakt om evenwicht te vinden.

Waar wij zaten op Ko Lanta was het ’s avonds best gezellig, tenminste voor het laagseizoen. Leuke eettentjes waar hele vriendelijke mensen werken. Voor € 2 / € 3 kan je heerlijk Thais eten, curry’s, noodles, soep. En voor iets meer € 5 / € 9 eet je heerlijk Westers. De biertjes waren niet duur en Remco heeft zoveel mogelijk verschillende geprobeerd gedurende de vakantie, Singha was zijn favoriet. Wijn was duur en de cocktails waren goed betaalbaar. Er was een wat stoerder tentje (Pad Thai) waar ze leuke muziek draaiden en ’s avonds optredens waren door de heren die er werkten. Daar hebben we een paar avonden af en toe wat gedronken en gedobbeld. Samen, maar ook met een Duitse jongen, een Zweedse dame en een vrouw uit Tsjechie. De dames snapten het spelletje (Yatzee) niet helemaal. We hebben ook een avond gepoold, best leuk om aan elkaar gewaagd te zijn en te bemerken dat ik het nog niet verleerd ben. De cocktails smaakten heerlijk, maar het ijs in de cocktails bleek niet helemaal juist te zijn voor mijn buik. Donderdagochtend heb ik de badkamer dan ook iets vaker bezocht dan mijn bedoeling was. De misselijkheid was pas in de loop van de dag weg. Dat was wel enigszins vervelend aangezien donderdag een reisdag was, we 2,5 uur in de bus naar Krabi moesten (achterin was nog plek) en daarna vliegen. Maar toen ging het alweer goed gelukkig.
We hadden ook een huisdier. Op de hor van onze badkamer zat een gekko, een hele mooi blauwe met rode stippen. We konden hem heel goed bestuderen tijdens het douchen en hij bleef rustig zitten. De foto’s lukten helaas niet doordat er een hor tussen zat. We hebben hem Surat genoemd!

We kregen regelmatig via de app de vraag of we al bruin zijn…maar nee. We zijn niet echt heel bruin. Dinsdag besloten we toch maar even in de zon te gaan liggen lezen, maar dat was geen doen, veel te warm, dus maar in het zwembad met het boek, er weer uit, 3 minuten lezen, sarong nat gemaakt, daarop gaan liggen, zucht, zweet, kreun, hup het water weer in. Nou ja, dat heeft dus niet lang geduurd en we zijn maar weer in de schaduw gaan zitten lezen. Blijkt dat we wel behoorlijk verbrand zijn die dag…dus daarna was in de zon er ook niet meer bij.

De laatste dagen in Bangkok waren prima, lekker gegeten, Remco heeft nog een jasje laten maken, een shoppingmall bezocht, omdat je dat toch gezien moet hebben, wat rondgewandeld en geld het opgemaakt. Dat extra jasje was niet helemaal de bedoeling. We zouden met een tuktuk en die man zegt als we langs een kledingzaak gaan, krijgen jullie korting en krijg ik ook wat, win-win. Wij bij zo’n kledingmaker eruit en binnen een minuut zaten we aan een tafeltje. Remco kijkt me aan en zegt nog “hoe komen we hier zo snel mogelijk weg”, gewoon even vriendelijk glimlachen en dan verdwijnen. Maar uiteindelijk ging de prijs van het jasje dusdanig naar beneden en voor we het wisten, had Remco een stof uitgezocht en werden de maten opgemeten. Het was vrijdagochtend en het jasje zou echt nog dezelfde dag klaar zijn en naar ons hotel gebracht worden… Oke, prima, wij richting park, wat ontspannen en om 16:30 terug om het jasje de eerste keer te passen. Daar moesten we even wachten en ging Remco op wifi en las hij op internet allemaal verhalen over deze kledingmaker, slechte kwaliteit, de pakken werden niet gebracht, te laat, verkeerd, geen goede pasvorm etc etc… Hij begon m te knijpen, maar wij zijn te goede trouw weggaan (we hadden al betaald). Om 21:00/21:30 uur zou het pak er zijn… Die was er niet, dus na 2 keer vragen bij de receptie, hebben ze om 23:00 uur gebeld naar het telefoonnummer, wat een thuisnummer was en waar dus niet opgenomen werd. Remco berustte inmiddels in het feit dat hij ook besodemieterd was en we zijn nog wat biertjes en wat lekkers gaan halen bij de supermarkt. Terug in het hotel werden we geroepen en was het jasje bezorgd!! Nou eind goed al goed bij de alles-komt-altijd-goed-bv! Het jasje zit prima, is wel iets langer dan we hadden afgesproken, maar het ziet er echt keurig uit!

Nu moet ik ophouden met typen!

Tot een volgende keer maar weer :-) Dag dag
Groetjes ut de Lemmer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lemmer

Thailand

Samen op ontdekking in Thailand

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2015

en weer thuis!!

08 Juni 2015

Koh Lanta

03 Juni 2015

Bangkok en Chang Mai, gaaf!!

26 Mei 2015

Bijna vertrekken
Rolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 48404

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kenia 2015

26 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Thailand

13 Oktober 2014 - 03 November 2014

Cuba 2014

06 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Maleisië 2013

15 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Kenia 2012

15 Oktober 2011 - 10 November 2011

Thailand/Maleisie of ??

29 December 2010 - 14 Januari 2011

Singapore/Maleisie

08 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

vakantie Marokko

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Back to Kenia

02 Juni 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: