Naar Kenia - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu Naar Kenia - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

Naar Kenia

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

18 Oktober 2015 | Nederland, Lemmer

Eindelijk is het zover. Na jaren het standaardzinnetje "we gaan een keer met z'n vieren naar Kenia" te hebben uitgesproken, gaan we het nu doen!
Morgen vertrekken Jose, Daisy, Repko en ik voor twee weken naar Kenia.

Over of ik weer een verhaaltje zou typen via waarbenjij heb ik getwijfeld, een ander schrijft toch ook niet zijn/haar vakantie-avonturen aan de thuisblijvers...? Toch heb ik maar een reis aangemaakt, mogelijk typ ik niets gedurende deze weken, mogelijk heb ik onderweg heel veel zin om te typen en dan ga ik dat doen.

In 2007 ben ik voor het eerst naar Kenia gegaan. Het begon met vrijwilligerswerk bij een kindertehuis in Tendwo en inmiddels wordt dit de vierde keer dat ik ga.
Daisy heb ik in 2007 leren kennen. Voor vertrek naar Kenia hebben we afgesproken met de andere vrijwilligers en al vanaf dag één hadden Dees en ik een klik. In het dorp hadden we het al snel voor elkaar dat wij samen in een huisje sliepen en we hebben vele nachten lachend, zeurend, lerend, pratend en slapend doorgebracht. We hebben het er nog steeds over: midden in de nacht alle vlechtjes uit Daisy haar haar halen omdat het irriteerde, Daisy die naar buiten rende en "toga toga" (wegwezen in het Swahili) riep naar de blaffende honden, vogels die wekkers na kunnen doen midden in de wildernis, "snurkende" man wakker maken (en die uiteindelijk niet de schuldige bleek te zijn).
Vriendschap voor het leven.

En bij Daisy hoort haar superman Repko. Ook dat klikte vanaf moment één. Een nuchtere kerel, in voor een geintje, scherp, oprecht en zo relaxt als maar mogelijk is. Zo zijn José en ik vaak met Repko op stap geweest als Daisy moest werken, Twente-Heerenveen, Twente voor de beker, carnaval in Losser als Fries promotieteam. Mooi dat dat zo kan. We hebben top feestjes gevierd en ook uren met z'n allen op de bank gehangen, wijntjes drinkend, in slaap vallen en toch nog een toastje eten.

En José behoeft geen introductie: Die is gewoon lief, leuk, gek, grappig, niet alleen maar schattig en ze kan heel goed helikopters nadoen.
In 2012 zijn we ook samen in Kenia geweest en na de eerste ochtend wat onwennig te zijn geweest, was José helemaal in haar element en heeft ze volgens mij stiekem haar hartje ook verloren.

We hebben warempel een reisplan dit keer.
Na aankomst (tjonge jonge een visum regelen is tegenwoordig ook niet meer zo makkelijk, vroeger kon dat gewoon bij aankomst, maar nee hoor dat moet allemaal tegenwoordig vantevoren en het kost je ook nog behoorlijk wat, nu maar hopen dat alles goed geregeld is), worden we opgehaald door Sammy, de eerste dag en nacht blijven we in Nairobi. Daarna vertrekken we naar Eldoret en gaan we het dorp weer bezoeken voor één dagje. Leuk om iedereen weer te zien en het schooltje te bekijken, volgens mij zijn ze weer druk aan het bouwen.
Daarna met het vliegtuig naar de kust en vanaf daar nog een paar dagen Safari, en dan terug naar de kust.
Volgens mij moeten we onze vakantie zo wel goed doorkomen.

Zonet heb ik mijn tas gepakt en ondanks dat ik echt weinig mee heb, vind ik hem weer te vol. En ik weet zeker dat ik nog steeds waarschijnlijk elke dag hetzelfde aantrekt en nog teveel mee heb. Maar volgens mij is het net 13 kilo.

Vanmorgen kwamen Koen, Annemiek en Joep dag zeggen en een broodje eten. Annemiek en Koen weer spreken is altijd een feestje en ik heb heerlijk met Joep geknuffeld.
En Remco...die gaat zich wel vermaken aankomende weken. Stiekem ga ik hem best een beetje missen, maar dan is elkaar weer zien alleen maar leuker.

Zal nu nog even een klein dag-zeg-rondje maken.
Heit en mem brengen ons morgen naar Schiphol, altijd gezellig.

Nou...tot ziens, spreeks, lees!
Kusje Doei

  • 18 Oktober 2015 - 17:53

    Heit En Mem:

    Heel veel plezier met z´n viertjes en pas goed op elkaar.
    Liefs heit en mem.

  • 18 Oktober 2015 - 19:48

    BrigitteStom- Van Der Heijden:

    Hi Rolien,

    Ik sluit me aan bij heit en mem. Ga genieten, heb heel veel plezier en doe voorzichtig...
    Enne veel plaatjes schieten!!! Goede vlucht en tot over twee weken!

    xxx
    Brigitte.

  • 18 Oktober 2015 - 21:25

    Ineke:

    Heeeeeel veeel plezier allemaal. Maak er weer iets moois van!!!!

  • 18 Oktober 2015 - 23:22

    Jose:

    Mooi verhaal weer skat!!
    Maken er weer een onvergetelijk tripje van!
    Tot morgen.
    X

  • 19 Oktober 2015 - 17:32

    Annemiek:

    Wat een feest: en naar Kenia en met vet leuke mensen!!! Ik wens jullie een hele fijne onvergetelijke reis! Dikke zoen en de broodjes waren VET lekker. Sukerbole is tha bomb : D

  • 22 Oktober 2015 - 18:39

    Helma En Ed:

    We hebben met plezier de voorbereidingen gelezen en zondag Rolien nog even uit kunnen zwaaien. De dames zijn goed aangekomen in Kenia en we wachten met spanning op de reisverhalen. Geniet ze allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lemmer

Kenia 2015

Met z'n viertjes naar Kenia

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2015

Weg verhaal

18 Oktober 2015

Naar Kenia
Rolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 48424

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kenia 2015

26 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Thailand

13 Oktober 2014 - 03 November 2014

Cuba 2014

06 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Maleisië 2013

15 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Kenia 2012

15 Oktober 2011 - 10 November 2011

Thailand/Maleisie of ??

29 December 2010 - 14 Januari 2011

Singapore/Maleisie

08 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

vakantie Marokko

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Back to Kenia

02 Juni 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: