Thailand, Maleisie of... - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu Thailand, Maleisie of... - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

Thailand, Maleisie of...

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

10 Oktober 2011 | Nederland, Lemmer

Hallo allemaal, daar gaan we weer!! Het is alweer (te) lang geleden en hoog tijd om weer op avontuur te gaan. En dat gaat het worden!

Aanstaande zaterdag 15 oktober vertrekken José en ik naar Bangkok, ons plan: 3,5 week backpacken in Thailand, iets "wat je gedaan moet hebben"!

Echter...afgelopen donderdag kreeg ik een mail van José met daarin de mededeling dat Thailand grotendeels overstroomd is! "Dat zal wel wat meevallen" dacht ik nog, maar toen ik op internet keek en ook het NOS journaal het meedeelde wist ik genoeg, en het ziet er niet goed uit.

Grote delen van het land zijn overstroomd door de hevige regenval van de afgelopen twee maanden, wegen zijn onbegaanbaar, steden en historische tempels staan onder water, rivieren stromen over en de dijken kunnen het niet meer aan.
Weg plan!

Nieuw plan! We blijven eerst twee nachtjes in Bangkok om daar de situatie te bekijken en te beslissen wat we gaan doen.
Maar mss beslissen we ook wel nu al om door te vliegen naar Maleisië om van daaruit over land terug te reizen naar Thailand en West-Maleisië en het zuiden van Thailand te gaan bekijken.

Zelf moet ik een beetje wennen aan het nwe plan, ook omdat West-Maleisië me (nog) niet echt trekt en ik niet weet wat ik daar precies wil gaan zien, zal me dus nog even gaan verdiepen. José daarentegen is volgens mij stiekem wel een klein btje blij met deze nwe mogelijkheden, want ze wil altijd al naar Maleisië toe.

Een tijdje geleden is me gevraagd: "je weet toch dat het in oktober regenseizoen is in Thailand", "tuuuulijk, maar dat komt allemaal wel goed", was mijn logische reactie, uiteraard niet wetende dat het de ergste regenval in vijftig jaar ging worden!

We zijn niet van suiker en wisten dat we regen konden verwachten, dat was allemaal ingecalculeerd, maar om nu 3 weken door de regen te banjeren in onze veel te hippe jurkjes onder een poncho en in de omgeving van de bewoners te zijn terwijl hun meest persoonlijke bezittingen onder water staan, is voor niemand een prettige situatie.

Al met al kijken we nog steeds ontzettend uit naar deze reis en gaan we er iets heel moois van maken. Men zegt wel eens dat het om de reis gaat niet om de bestemming, dat wordt ons motto!

En stiekem is onze eindbestemming een parelwit zandstrand met palmbomen onder de veel te hete zon. Maar dat is pas over een paar weken, tot die tijd houden we jullie op de hoogte van onze belevenissen waar we ook terechtkomen.

Groeten Rolien











  • 10 Oktober 2011 - 16:43

    Annemiek:

    That's the spirit! Komt helemaal goed met jullie prachtige reis!

    kus voor mijn twee aller-avontuurlijke-niet-van-suiker-maar-wel-altijd-hippe-vriendinnetjes!

  • 10 Oktober 2011 - 19:18

    Ineke:

    Hele fijne reis!!! Maak er wat van, maar dat komt vast en zeker wel goed, jullie hebben altijd elkaar nog. X

  • 10 Oktober 2011 - 19:24

    Angela:

    Heerlijk Rolien, lekker met je rugzak de wijde wereld in, niet wetende waar je volgende week zaterdag bent en slaapt. SPANNEND!!!!! Hoop dat je toch nog naar Thailand kunt en gaat...maar in ieder geval hoop ik dat jullie genieten en heerlijk weer hebben !!!!! Heeeeeel veeeeeel plezier samen in..........Thailand, Maleisie of.......... Knuffel Angela XXX

  • 10 Oktober 2011 - 20:46

    Heit En Mem:

    Rolien en Jose heel veel plezier, waar jullie ook komen, geniet ervan. We houden contact. Liefs

  • 14 Oktober 2011 - 13:52

    Jan S:

    Beste José en Rolien,

    Hoe meer ongewis des te spannender het gaat worden (lees leuker!); Veel plezier en zo vaak als mogelijk even een verslagje hier plaatsen. Ben ook benieuwd naar de foto's van Aussie-Hunks! Veel plezier en gezond werom!
    NB. vergeet niet de namen van leuke guesthouses te melden, zodat wij misschien daar volgende zomer ook gebruik van kunnen maken...! Alle info is welkom!

    Jan S & Fam.!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lemmer

Thailand/Maleisie of ??

Wel hallo allemaal, dat is alweer (te) lang geleden.

"Daar gaan we weer" zou ik willen zeggen. Zaterdag 15 oktober 2011 vertrekken José en ik naar Thailand. Ons plan: 3,5 week backpacken.

Echter...afgelopen donderdag kreeg ik een mail van José met daarin de mededeling dat Thailand wordt geteisterd door overstromingen. Ik dacht nog (naief als ik ben), dat zal wel wat meevallen omdat ik er nog helemaal niets over had gehoord. Totdat ik zelf op internet keek en het ook in het NOS journaal werd vermeld. Tja, dan is het opeens wel echt.

En nu? Nu gaan we kijken wat we doen. Thailand staat nog steeds behoorlijk onder water door de hevige regenval van de afgelopen twee maanden, rivieren die overstromen en dijken die het toch niet helemaal aankunnen, wegen zijn onbegaanbaar geworden etc. De situatie schijnt aankomende dagen ook niet te verbeteren en de sitatie in Bangkok schijnt 16-18 oktober kritiek te worden, nou één keer raden wie er landen op 16 oktober in Bangkok?!

Volgens mij ben ik een tijdje zelfs gewaarschuwd of dit wel een handige reisperiode was voor Thailand ivm het regenseizoen, "maar dat zou toch wel wat meevallen....", niet dus.

Dus onze planning is zoek. Wat we wel weten is dat José en ik zaterdag vertrekken naar Bangkok waar we twee nachten zullen blijven. Van daaruit zouden we naar het Westen gaan en dan naar het Noorden, dat gaat sowieso niet meer door. Hoogstwaarschijnlijk is nu het plan dat we 18-10 naar Maleisie vliegen en dan over land terugreizen naar Thailand.

Zelf moet ik hier wel even aan wennen. Ik heb nog niet echt een gevoel bij West-Maleisie of iets wat ik zeker moet gaan zien. José daarentegen heeft dat wel en is volgens mij stiekem wel een btje content met de gewijzigde plannen,:-P

Waar we ook belanden, we gaan er iig een hele mooie tijd van maken samen en uiteraard zijn we voorzichtig en hoeven onze memkes (en de rest) zich geen zorgen te maken!

Groeten Rolien

Recente Reisverslagen:

08 November 2011

Bangkok again

04 November 2011

Nieuw paradijs

02 November 2011

auw, dat doet pijn

30 Oktober 2011

het prachtige Maleisie, een aanrader

24 Oktober 2011

een eilandje
Rolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 48438

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kenia 2015

26 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Thailand

13 Oktober 2014 - 03 November 2014

Cuba 2014

06 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Maleisië 2013

15 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Kenia 2012

15 Oktober 2011 - 10 November 2011

Thailand/Maleisie of ??

29 December 2010 - 14 Januari 2011

Singapore/Maleisie

08 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

vakantie Marokko

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Back to Kenia

02 Juni 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: