Bangkok again - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu Bangkok again - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

Bangkok again

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

08 November 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo,

Daar zitten we weer in Bangkok, bijna tijd om naar huis te gaan. Altijd zo dubbel. Zin om velen weer te zien, maar als deze reis nog twee maanden zou duren, zou dat ook heerlijk zijn.

Ach, we hebben het prachtig gehad en aan al het mooie komt een eind, in ons hoofd weer genoeg plaatjes en verhalen om er weer even tegenaan te kunnen.

Het is nu alweer dinsdag, zondag vertrokken vanaf Koh Lanta, met minibusje twee ferry's over, wordt je weer ergens afgezet, achterin in de pick-up, tas op het dak naar het busstation (stond maar een bus, maar klinkt wel goed), daar even gegeten en in een bus gestapt, weer ergens uitgezet, ander minibusje en toen de grote slaapbus, best veel overstappen achteraf gezien, maar ging allemaal zeer voorspoedig. De slaapbus viel wel mee, maar stukken minder ruim als in Maleisie. Tas onder de voetsteun gepropt en was elke keer een gedoe om die er weer ondervandaan te halen, maar schijnbaar toch niet....

We hebben vanaf een uur of 00:00 wel wat geslapen, en om 5:00 uur 's ochtends was ik al een btje wakker en Jose nog ver weg. Opeens BANGKOK BANGKOK BANGKOK, en dan moet je ervoor zorgen dat je rap de bus uitkomt, ik was ietwat traag ivm mn slaapzak die nog oningepakt achter me aan sleepte. Iedereen eruit en bus was weg. Taxi geregeld voor 120 bath, ik controleren of ik dat gepast had en precies. In de taxi bekeek in mn portomennee nogmaals en bleek er echt alleen nog maar 120 baht in te zitten en niet de 4120 bath. We zijn dus officieel bestolen, eikels!! Er is sowieso 4000 bath (100 euro) gestolen. Heel raar, dus wij maar denken, wanneer moet dat gebeurd zijn, niet toen we hebben gegeten, niet tijdens het flesje water halen... WANNEER?? Wij zijn altijd zo kien op onze tassen, als de een naar toilet gaat, zeggen we altijd "pas jij op mijn tas", altijd als we ergens zitten voet door het hengels (niet heel charmant, maar heb wat geleerd in Kenia), we konden het niet begrijpen. Jose dacht ik kijk ook even hoeveel ik nog heb... 0,0. Ook minimaal 1000 baht weg. Het moet dus in de bus gebeurd zijn toen wij sliepen. Gelukkig hebben we verder alles nog, camera's, telefoon, paspoort, alles hadden ze in een greep kunnen hebben, maar het was ze dus alleen om het grotere geld te doen. Je voelt je even heel kwaad, onrechtvaardigheid kunnen we niet zo goed tegen en nu is het meer berusting, er is toch niet aan te doen, het is maar geld en we zijn heel blij dat de rest er allemaal nog is. We hadden het geld beter bij ons moeten houden, maar je verwacht het niet in de bus (vanaf nu wel dus).

In Bangkok weer naar New Siam, daar btje buiten gezeten, half 7 ontbijt en gelukkig konden we 7 uur al in onze kamer. Even uurtje gelegen, gedoucht en ri politiebureau, we bleken nr 12 te zijn die ochtend...ach, dan voel je je iets minder onnozel. Voor aangifte moeten we naar een ander politiebureau.

Om 11:30 met Stefan (Jose haar broertje) afgesproken, zijn drieweekse reis begint nu. Was een hele leuke dag, we hadden het opeens bijster druk. Stefan zat vol energie, wilde van alles en wij zijn iets meer go with the flow op dit moment en doen niet zo veel meer, haha. Maar hebben dus stad btje verkend met tuktuk en taxi, gegeten, gedronken, gezwommen in ons zwembad, op zoek naar het politiebureau, helemaal verkeerd afgezet door een tuktuk-meneer (maar deze had wel goede bedoelingen hoor, was gewoon het verkeerde bureau), erg leuk om daar even het echte Thaise leven te zien, wederom gegeten en gedronken. En toen met de voetjes in een bad vol kleine visjes. Ik vond dat we het geprobeerd moesten hebben, Jose wilde het zeker niet en Stefan was er wel voor in. Gruwelijk eerst. Ik eet geen vis, haal ze niet van de haak, maar laat ze wel de dode huidcellen opeten, hmm. Voelde zo gek, kietelde en voelt alsof je schokjes krijgt. Eerste vijf minuten echt moeten wennen en me er overheen zetten, daarna ging het wel, maar als ze bij je tenen eten, brrr....
Toen nog een voetmassage en nog even de kroeg in met een livebandje, heel gezellig.

Vandaag uitgeslapen!! Even gezwommen, souveniertjes gekocht (daar vallen kleding en oorbellen ook heus onder) en straks nog even een volledige massage.
Morgen nog maar eens proberen om naar het politiebureau voor toeristen te gaan om aangifte te doen, hadden we het vandaag echt te druk voor.
Hebben een extra nacht hotel geboekt omdat we morgenavond pas laat vliegen en het toch lekker is om nog even te douchen, je spullen een plekje hebben en je ding te doen zo'n dag.

En dat was het dan! Een fantastische, prachtige, gezellige en onvergetelijke reis.

Tot heel gauw.

xx Rolien

• 08 November 2011 - 12:07

Jose:

Jaaa wat was/is het leuk. Echt fantastisch, prachtig, gezelig en zeker onvergetelijk!!! En om dan de reis af te sluiten met Stefan erbij is toch bijzonder. Zit je dan aan de andere kant van de wereld gezamenlijk aan de borrel, hoe geweldig is dat?
    Als we de weerberichten zo bekijken in Nederland blijkt dat we misschien de zon wel meenemen. Fijn! Want dat zal wel wennen worden zeg, die kou brrr.....
    Rolien, bedankt voor deze geweldige weken, wat was het leuk. Ik kan het steeds weer blijven zeggen, word je er al gek van? Hahah..
    Poehpoeh, nounou, zozo, hehe.... ;-)
    x

• 08 November 2011 - 17:38

Angela:

SUPER ZEG wat een vakantie!!! Nog droge voeten terug in Bangkok?? Rolien je bent te goed van vertrouwen!! Maar ach jullie hebben iemand heel erg gelukkig gemaakt!! Maar het is wel balen!! WEER naar het politiebureau!! Ik hoop dat jullie een goede terugreis hebben !! En ja neem de zon en de warmte maar mee in de koffer!!
    Groeten Angela XXX

PS succes weer in Nederland

• 08 November 2011 - 18:53

Heit En Mem:

We zijn met jullie meegereist deze vakantie, door het verslag en je mailtjes te lezen. Ook wij hebben ervan genoten. Fijne reis terug en we komen jullie verwelkomen op Schiphol.
    Tot donderdag

• 12 November 2011 - 21:40

Renske Van Hooijdonk:

Hee Rolien,

zie nu dat jij ook een waarbenjij.nu hebt, leuk! heb even je blogs gelezen en je fotos bekeken, wauw zeg! Zo te zien heb je een mooie reis gehad! Wel echt pech met de overstromingen nu.. Maar gelukkig ben je veilig thuis gekomen! Op naar de volgende verre reis! Groetjes Renske

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand/Maleisie of ??

Wel hallo allemaal, dat is alweer (te) lang geleden.

"Daar gaan we weer" zou ik willen zeggen. Zaterdag 15 oktober 2011 vertrekken José en ik naar Thailand. Ons plan: 3,5 week backpacken.

Echter...afgelopen donderdag kreeg ik een mail van José met daarin de mededeling dat Thailand wordt geteisterd door overstromingen. Ik dacht nog (naief als ik ben), dat zal wel wat meevallen omdat ik er nog helemaal niets over had gehoord. Totdat ik zelf op internet keek en het ook in het NOS journaal werd vermeld. Tja, dan is het opeens wel echt.

En nu? Nu gaan we kijken wat we doen. Thailand staat nog steeds behoorlijk onder water door de hevige regenval van de afgelopen twee maanden, rivieren die overstromen en dijken die het toch niet helemaal aankunnen, wegen zijn onbegaanbaar geworden etc. De situatie schijnt aankomende dagen ook niet te verbeteren en de sitatie in Bangkok schijnt 16-18 oktober kritiek te worden, nou één keer raden wie er landen op 16 oktober in Bangkok?!

Volgens mij ben ik een tijdje zelfs gewaarschuwd of dit wel een handige reisperiode was voor Thailand ivm het regenseizoen, "maar dat zou toch wel wat meevallen....", niet dus.

Dus onze planning is zoek. Wat we wel weten is dat José en ik zaterdag vertrekken naar Bangkok waar we twee nachten zullen blijven. Van daaruit zouden we naar het Westen gaan en dan naar het Noorden, dat gaat sowieso niet meer door. Hoogstwaarschijnlijk is nu het plan dat we 18-10 naar Maleisie vliegen en dan over land terugreizen naar Thailand.

Zelf moet ik hier wel even aan wennen. Ik heb nog niet echt een gevoel bij West-Maleisie of iets wat ik zeker moet gaan zien. José daarentegen heeft dat wel en is volgens mij stiekem wel een btje content met de gewijzigde plannen,:-P

Waar we ook belanden, we gaan er iig een hele mooie tijd van maken samen en uiteraard zijn we voorzichtig en hoeven onze memkes (en de rest) zich geen zorgen te maken!

Groeten Rolien