een eilandje - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu een eilandje - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

een eilandje

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

24 Oktober 2011 | Maleisië, Pangkor

Hallo hallo,

Weer even een bericht vanuit Maleisie en wel vanaf het eilandje Pangkor aan de Westkust. We zouden naar een eilandje aan de Oostkust gaan maar ivm de opkomende monsoon was dat niet meer mogelijk, een week eerder had nog gekund, maar nu zijn ze aan het evacueren. En dit eiland is ook zeer goed te doen.

Maar eerst even terug naar Penang. Voor ons was dat in eerste instantie slechts een tussenstation omdat daar toevallig het vliegveld was. We kwamen er aan terwijl het regende en al donker was, dat was niet de beste binnenkomer. Het hostel wat we hadden gezien in de lonely had geen kamer meer dus door de regen met poncho aan op zoek naar een ander. Er werd ons geadviseerd altijd eerste de kamer te bekijken. Dat hebben we ook gedaan bij hotel Hong Ping (Chinees hotel) en het zag er prima uit. Daar eerst een nachtje geboekt. Na het eten en ons vorige internetberichtje op een terras gaan zitten, er zaten twee stelletjes. We hoorden ze praten over reizen en Jose vroeg ze wat, konden gelijk aanschuiven en leuk gesprek gehad. Het ene stel woont op Penang en kon vanalles vertellen. Zo kwam het ook dat we met het andere stel (Frans/Zweeds) de volgende dag hebben afgesproken om naar het national park te gaan. Met de bus een uurtje ongeveer. Daar een prachtige wandeling gemaakt langs de kust door een soort jungle-achtige omgeving. Het was warm en we baalden dat we geen bikini mee hadden.

Hebben niet de hele routes gelopen aangezien we het nog druk hadden die dag ;-) Ondertussen ook al een nacht extra hotel geboekt. Eerst een opticien die we de dag ervoor hadden gezien en waar we brillen hebben gepast. Ik vond dat ik wel toe was aan een nieuwe, dus ik zit nu met mn nieuwe hippe bril op te typen. Kijkt helemaal prima moet ik zeggen en dat voor E 40. Eigenlijk was de aanbieding een complete bril voor E 25 maar met mijn sterkte moesten de glazen dunner gemaakt worden anders stak het aan de zijkant uit en dat vind ik niet bijster charmant. Ook Jose kon het niet laten en heeft ook een nieuwe gekocht, die andere van haar is natuurlijk ook alweer een maand (!!!) oud, dus was hoog tijd!!!
Vanaf de opticien naar een oude begraafplaats gelopen, mooie zwart-wit foto's gemaakt, heel spookey en gaaf. Nog even een echt bakkie koffie gehaald en wederom gegeten. Na het eten naar little India een klein gebied waar zoveel winkeltjes waren met spulletjes uit India, de muziek stond er ontzettend luid en er hing een heel leuk sfeertje. Eigenlijk voelden we ons allebei wel goed in deze stad. We hadden er wel langer kunnen rondhangen, maar ja we willen meer zien.

Dus zondagochtend de bus gepakt naar Ipoh, vandaar een andere bus naar Lumut en vandaar de Ferry naar Pangkor, een reis die toch wel een hele dag in beslag neemt, voor zo'n E 12. Het was wel een mooie reisdag. Hier aangekomen met een taxibusje naar een dorpje gebracht. Eerst een paar slaaplocaties bekeken en uiteindelijk gekozen voor de eerste. Een leuke kamer met balkonnetje, helaas niet een hutje op het strand zoals mss een btje stiekem gehoopt. Het is een klein dorpje met wel wat winkeltjes voor de toerisen, maar qua restaurantjes eigenlijk niet, ik vreesde even maar we hebben goed gegeten. Nog even op het balkon gelezen en heerlijk geslapen. De eerste nacht op een echt lekker bed, dus zonder rugpijn opgestaan, het kan echt! (Ik kijk nu al uit naar het nwe matras ;-)).
Ook vreesde ik even voor het ontbijt, ik trek het nog niet om met rijst te beginnen, maar toch ergens toast kunnen vinden. Er zat een meisje alleen te eten dus ik vroeg of ze alleen aan het reizen was, maar het vriend bleek al vijf dagen ziek te zijn. Ze kwam toevallig ook uit Nederland bleek en we hebben gevraagd of ze het leuk vond om dat iets met ons te doen. En warempel dat leek haar leuk. Eerst dachten we aan een jungletocht, maar door het regenseizoen stikt het er van de bloedzuigers en dat kan ik geestelijk niet aan hoor, haha. Verstandelijk weet ik dat ze niets doen, maar ze blijven hangen totdat ze vol zijn en je krijgt ze niet zomaar los, dat idee.... gruwelijk. Was ook best prijzig en dat was uiteindelijk de hoofdreden om het niet te doen, dus gekozen voor een boottochtje en snorkelen. Op zich wel mooi en prachtige vissen gezien, maar na mijn snorkelervaring met Heida op Curacao van 2 uur puur genieten, ben ik mss wel ietwat verwend. De zee was ook nogal ruig waardoor het water wat troebel was, maar alsnog een heerlijke dag gehad en ja nu dieprood, wat morgen vast mooi bruin is (hoop ik). Net lekker buiten gelezen en daarna weer eten, wat een leven.

We ontmoeten zoveel mooie mensen met verhalen die je niet kan bedenken. Ook bijzonder dat men dat met je deelt vind ik. Het is elke keer weer anders en bijzonder. Wat reizen je brengt is denk ik niet onder woorden te brengen. Velen reizen al maanden/jaren en dan begint het ons ook wel eens te kriebelen. Een stel heeft eerst 3 maanden in Noorwegen gewerkt op de noordkaap in de bediening, daarmee E 12.000 verdiend waarvan ze nu 8 maanden gaan reizen. Anderen hebben niet veel geld en ook niet veel nodig. Gewoon leven met de dag en met de week, hoe mooi is dat.
Dus als je dit leest en het wilt en kunt en geen verplichten/verbintenissen hebt...zou ik zeggen GA, gewoon gaan! Voor een tijdje weg en dan kun je alles nog aangaan wat je wilt, maar het is zo de moeite waard om gewoon mee te maken wat die mensen meemaken.

Wij hebben natuurlijk minder tijd en proberen dus nog steeds af en toe te plannen, maar dat wordt steeds minder. We weten dat we hierna naar de Camaron Highlands gaan, maar daarna is nog niet duidelijk. Het zuiden van Thailand kan nog wel eens slecht weer gaan krijgen aankomende weken en daar hebben we geen trek in, we will see. Met de bus is dit land zo goed te bereizen dat we alle kanten nog op kunnen.
Ik kon het eerst wat moeilijk loslaten en las veel in de lonely, nu bekijken we het meer met de dag en we zien wel hoe het komt, heerlijk gevoel moet ik zeggen. Vandaag ook besloten om hier nog een nacht langer te blijven en morgen mss een brommertje te huren om het eiland te bekijken, er zijn veel strandjes. Er is maar een weg rond het eiland en er is niet heel veel verkeer.

Ik wil nog zoveel vertellen, gewoon kleine dingetjes waarvan ik op dat moment dat denk, ja dit moet ik opschrijven, maar nu weet ik het even niet meer.

Vanavond enorm noodweer gehad, regen die recht naar beneden kwam en onweer waar de hemel blauw van kleurde. We zaten te eten en af en toe zag je het eilandje voor de kust helemaal vol in het licht, prachtig.
Wim, zo doen we dat dus, als het even regent, pikken wij een uurtje typtijd, heel handig. En (ex)secretaresses moeten natuurlijk ook wel bijzonder snel kunnen typen van de baas.

Denk dat we zo nog even ergens wat gaan drinken, dan weer boekkie lezen op het balkon en dan maar weer eens slapen.

We worden hier best vaak gestoken, nou ja dat weet je en het hoort er hier ook wel bij. Had laatst opeens een beetje jeuk om mijn been, was niets te zien, later nog iets meer jeuk en toen was er wel wat te zien, een rode vlek van 10 bij 10 cm boven mijn knie, helemaal dik en opgezet. Het tintelde en was heel warm, dus ik ben behoorlijk gestoken, drie gaatjes zag ik, maar waardoor geen idee. Vrouwtje aan tafel zei, over een maand komen de beestjes wel uit joh, haha. We zullen zien, het is nu weer afgezakt en meer een soort blauw plek, toch bijzonder.

Heb ook nog niet verteld over onze fantastische jezusnikes! Die charmante slippers met klitterband die we jaren hebben weten te ontwijken. Ik had toch maar een paar gekocht om eens te proberen en toen heeft Jose ook gekocht. Ik heb natuurlijk de meest suffe die er zijn en (hoe logisch) Jose heeft hele hippe (voorzover dat mogelijk is). En heel eerlijk...we zweren erbij. We gebruiken ze uiteraard alleen voor lange wandelingen, hier lopen we gewoon op slippertjes :-)
We zorgen er uiteraard zorgvuldig voor dat foto's vanaf de enkel en hoger genomen worden, maar ze zijn bijster handig. Door het water, de berg op, alles kan en je krijgt niet eens zweetsokken, nou een oplossing voor al je problemen zou je zeggen.
Ze blijven uberlelijk, maar mensen het is ideaal, dus hierover geen flauwe opmerkingen als ze per ongeluk wel eens op de foto staan! (ze komen hard aan).

Nog een wijsheid vanaf een toiletdeur in Bangkok: Happines is like a butterfly. Don't try to catch it..if you just relax and sit still, it will come and sit on you.

Nou ja genoeg typbewegingen voor vandaag, we moeten maar weer eens verder kijken of er nog wat avonturen te beleven zijn.

Fijne dag vandaag en tot gauw.
We hebben nog 17 dagen te gaan, woehoe!!!

kus kus

  • 24 Oktober 2011 - 16:58

    Ineke:

    Oh dames wat leuk die lange verhalen en wat maken jullie veel en leuke dingen mee!!! Dit pakken ze nooit weer van jullie af dus blijf genieten!!!

  • 24 Oktober 2011 - 21:47

    Gerian:

    He meis.
    Bedankt voor je e-card!
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten en dat je het plannen een beetje los kunt laten. Ben benieuwd naar je 'hippe' schoeisel, dus graag even een foto :) Ook van de bril vanzelfsprekend.
    xxx (ook voor Jose) van het feestvarken :)

  • 26 Oktober 2011 - 11:07

    Daisy:

    Hey schatjes, wat een mooie verhalen allemaal. Ik ben benieuwd naar de foto's. Nu nog 15 dagen, wat heerlijk. Genoeg happines zo te lezen. Heel veel liefs van ons XXX

  • 27 Oktober 2011 - 20:41

    Hennie:

    He meis,

    dacht moet weer eens even lezen hoe het gaat daaro. Zeker nu ik lees dat het in Bangkok geen pretje is en het water daar nog verder gaat stijgen.
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken(behalve die muggebulten dan). En graag foto's met enkels erbij op plaatsen! Knuff

    ps. mooie spreuk!

  • 30 Oktober 2011 - 11:17

    Angela:

    Hey Rolien en José, lang niets meer gelezen en ben wel benieuwd waar jullie nu zijn en hoe het gaat!!??
    Ik wacht af en hoop dat jullie het naar jullie zin hebben en genieten!!
    Groeten Angela XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Pangkor

Thailand/Maleisie of ??

Wel hallo allemaal, dat is alweer (te) lang geleden.

"Daar gaan we weer" zou ik willen zeggen. Zaterdag 15 oktober 2011 vertrekken José en ik naar Thailand. Ons plan: 3,5 week backpacken.

Echter...afgelopen donderdag kreeg ik een mail van José met daarin de mededeling dat Thailand wordt geteisterd door overstromingen. Ik dacht nog (naief als ik ben), dat zal wel wat meevallen omdat ik er nog helemaal niets over had gehoord. Totdat ik zelf op internet keek en het ook in het NOS journaal werd vermeld. Tja, dan is het opeens wel echt.

En nu? Nu gaan we kijken wat we doen. Thailand staat nog steeds behoorlijk onder water door de hevige regenval van de afgelopen twee maanden, rivieren die overstromen en dijken die het toch niet helemaal aankunnen, wegen zijn onbegaanbaar geworden etc. De situatie schijnt aankomende dagen ook niet te verbeteren en de sitatie in Bangkok schijnt 16-18 oktober kritiek te worden, nou één keer raden wie er landen op 16 oktober in Bangkok?!

Volgens mij ben ik een tijdje zelfs gewaarschuwd of dit wel een handige reisperiode was voor Thailand ivm het regenseizoen, "maar dat zou toch wel wat meevallen....", niet dus.

Dus onze planning is zoek. Wat we wel weten is dat José en ik zaterdag vertrekken naar Bangkok waar we twee nachten zullen blijven. Van daaruit zouden we naar het Westen gaan en dan naar het Noorden, dat gaat sowieso niet meer door. Hoogstwaarschijnlijk is nu het plan dat we 18-10 naar Maleisie vliegen en dan over land terugreizen naar Thailand.

Zelf moet ik hier wel even aan wennen. Ik heb nog niet echt een gevoel bij West-Maleisie of iets wat ik zeker moet gaan zien. José daarentegen heeft dat wel en is volgens mij stiekem wel een btje content met de gewijzigde plannen,:-P

Waar we ook belanden, we gaan er iig een hele mooie tijd van maken samen en uiteraard zijn we voorzichtig en hoeven onze memkes (en de rest) zich geen zorgen te maken!

Groeten Rolien

Recente Reisverslagen:

08 November 2011

Bangkok again

04 November 2011

Nieuw paradijs

02 November 2011

auw, dat doet pijn

30 Oktober 2011

het prachtige Maleisie, een aanrader

24 Oktober 2011

een eilandje
Rolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 48430

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kenia 2015

26 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Thailand

13 Oktober 2014 - 03 November 2014

Cuba 2014

06 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Maleisië 2013

15 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Kenia 2012

15 Oktober 2011 - 10 November 2011

Thailand/Maleisie of ??

29 December 2010 - 14 Januari 2011

Singapore/Maleisie

08 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

vakantie Marokko

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Back to Kenia

02 Juni 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: