Nieuw paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu Nieuw paradijs - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

Nieuw paradijs

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

04 November 2011 | Thailand, Bangkok

Hoi,

Het is mss een btje snel om alweer een verhaaltje te typen, maar ik deel ons geluk zo graag met jullie :-) Er zijn al velen in gedachten bij ons in het hutje op het strand!

Donderdag vertrokken vanaf ons paradijs, toch wel een btje met pijn in het hart. Opgepikt om kwart voor 8, zelfs nog een ontbijtje kunnen scoren en op naar de ferry ri Thailand, alle stempels en formulieren zijn weer geregeld en we zijn weer in het Thaise. We hadden gehoord over Koh Lanta en dat werd het dan ook zonder diep nadenken. Eerst nog even getwijfeld over Koh Lipe, maar dat ligt nog veel zuidelijker en de reis vanaf daar naar Bangkok duurt uiteraard erg lang.

Het was een erg lange reis, we hebben het doorstaan met een doos koekjes en chips (hele lekkere tomaatachtige, waarvan we al meerdere zakken achter de kiezen hebben), niet echt het beste dieet, maar soms moet je wat. In Trang overgestapt van het ene minibusje in het andere en weer paar uur rijden. Ferry op, ferry af, ferry op en ferry af en de keurig afgeleverd in het plaatsje wat we hadden uitgekozen uit de lonely. Maar waar zouden we slapen? Wel paar dingetjes gelezen en dan gewoon maar zoeken, sta je weer met al je bepakking. Na ons plaatsje op Langkawi dachten we dat het niet mooier kon worden....en dat is het ook niet geworden, maar wel even mooi :-) Nu niet rechtstreeks aan het strand, maar in een hutje op palen, met gras en groen en palmen rond ons, een balkonnetje met twee stoelen en ongeveer een minuut lopen vanaf het strand, haha, wat hebben we het zwaar he. Vanmorgen wakker geworden en door de kieren heen zie je dan de zon, heerlijk wakker worden toch! We hebben gelukkig wel een klamboe, meer dan nodig.

Gister een snorkeltochtje geregeld, was niet goedkoop, maar wel heeeel gaaf. Weinig mensen op de boot en de rest ging duiken. Dan kriebelt het mij ook uiteraard en ik heb besloten dat ik het ook wil gaan leren. Daisy, Repko, Miek & Koen, wanneer gaan we??? Het snorkelen was ook fantastisch, want naast heel veel prachtige kleurige vissen, koraal en zeesterren hebben we haaien gezien! En niet 1, nee wel acht en negen! Zo gaaf en ook spannend, terwijl je weet dat ze niets doen (kleinere versie van Jaws, die zeker geen mensen aanvallen). Wat een prachtig gezicht hoe ze over de bodem zweven, de schaduw onder ze en zo rustig. Op een gegeven moment schrok een en dan zie je de kracht en snelheid! Was een heerlijke dag met twee keer een uur snorkelen en een lunch tussendoor. Ik wiebel nog steeds van het boottochtje, zal vnvd wel heerlijk slapen. De duikers hebben ook schildpadden gezien, wij helaas niet.
Nog even vertellen waar we gesnorkeld hebben, bijna vergeten. Dat was bij Koh Phi Phi, zijn meerdere eilanden en is helaas tegenwoordig nogal toeristisch. Het kleine eilandje is namelijk bekend ivm de film "the beach", heel gaaf om gezien te hebben van een afstandje, is toch bijzonder. Prima dat we niet op het strand hebben gestaan met al die andere honderden toeristen. Hoorden vandaag dat het paradijs daar gemaakt is, het zand is er heen vervoerd om er een strand te maken, toch een illusie armer, maar wel wijzer.

Bij terugkomst eerst een aroma oil massage genomen van een uur! Ook best lekker hoor (=lees HEERLIJK), denk dat we dat morgen weer op ons to-do-lijstje hebben staan.

Morgen moeten we echter eerst verhuizen, hier konden we maar twee nachtjes slapen, morgen naar de buren, net even gekeken en ook hele schattige huisjes op palen met...een zwembad, he jeetje het lijkt echt wel op vakantie hier! Lezen ook ontzettend veel, hadden allebei een boek mee die we dan konden ruilen, inmiddels al drie boeken uit, bezig in nummer vier en nog een extra gekocht, heerlijk die tweedehandsboekenwinkeltejs overal.

Zondag gaan we via Krabi naar Bangkok met de nachtbus. We horen verschillende verhalen. De een zegt dat dat niet mogelijk is, maar volgens het boekingskantoor komt alles goed...we zijn benieuwd. Alles komt goed tot nu toe, dus dit ook. Maandag komen we dan (lekker brak) aan in Bangkok om een uur of 6 's ochtends, ons hotel (New Siam uiteraard) is alweer geboekt en dan gaan we borrelen met Stefan! Kijken we naar uit! Toch nog een planning zo die laatste dagen, maar das niet erg.

Nou zal terug naar mn tafeltje, mss zelfs een cocktail, het is tenslotte vrijdagavond!

Iedereen een heel goed weekend en tot gauw.

Dikke kus

ps. Miek, maak er een prachtige dag van, je cadeau is inmiddels binnen :-)

ps. Angela E, jij ook een hele fijne dag morgen, en ook jouw cadeau is geregeld :-)

Extra dikke knuffel voor jullie

• 04 November 2011 - 17:06

Angela :

Hutje op palen is OOK LEUK!!!!!!! Ik heb lekker weekend nu!! Ga lekker genieten van de herfstkleuren en de 18@ C buiten!! Jullie hebben veel beleefd LEUK ZEG!!!!! En blijf nog lekker genieten in Thailand!!

Groeten Angela XXX

• 04 November 2011 - 18:49

Lampie:

jullie hebben een mooie vakantie avontuurlijk en paradijzen.
    hier gaat het goed ook met jose haar oma dus geniet ervan.
    jose nog gefeliciteerd met stefan en angela.
    borrel ze met stefan en neem er ook een van mijstefan betaald wel.
    goede thuis komst op mijn verjaardag

groetjes lampie uut steenwiek

• 06 November 2011 - 11:51

Janwinmarkonina:

Akelig hoor, dat reizen van paradijs naar paradijs...! Zo te zien hebben jullie het erg goed naar de zin. Veel plezier nog in BKK en goede terugreis naar NL.

• 07 November 2011 - 15:55

Gerian:

Ik heb er maar 3 woorden voor: ik wil ook!
    Tot gauw pop.
    Xxx

• 07 November 2011 - 16:29

Daisy:

Hey skatjes,
    nog 3 dagen en dan begint real life weer, chips! Wat zullen jullie genieten en wat een mooie foto's. Heel veel plezier nog. Zie jullie gauw. Dikke kus Rep en Daisy

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand/Maleisie of ??

Wel hallo allemaal, dat is alweer (te) lang geleden.

"Daar gaan we weer" zou ik willen zeggen. Zaterdag 15 oktober 2011 vertrekken José en ik naar Thailand. Ons plan: 3,5 week backpacken.

Echter...afgelopen donderdag kreeg ik een mail van José met daarin de mededeling dat Thailand wordt geteisterd door overstromingen. Ik dacht nog (naief als ik ben), dat zal wel wat meevallen omdat ik er nog helemaal niets over had gehoord. Totdat ik zelf op internet keek en het ook in het NOS journaal werd vermeld. Tja, dan is het opeens wel echt.

En nu? Nu gaan we kijken wat we doen. Thailand staat nog steeds behoorlijk onder water door de hevige regenval van de afgelopen twee maanden, rivieren die overstromen en dijken die het toch niet helemaal aankunnen, wegen zijn onbegaanbaar geworden etc. De situatie schijnt aankomende dagen ook niet te verbeteren en de sitatie in Bangkok schijnt 16-18 oktober kritiek te worden, nou één keer raden wie er landen op 16 oktober in Bangkok?!

Volgens mij ben ik een tijdje zelfs gewaarschuwd of dit wel een handige reisperiode was voor Thailand ivm het regenseizoen, "maar dat zou toch wel wat meevallen....", niet dus.

Dus onze planning is zoek. Wat we wel weten is dat José en ik zaterdag vertrekken naar Bangkok waar we twee nachten zullen blijven. Van daaruit zouden we naar het Westen gaan en dan naar het Noorden, dat gaat sowieso niet meer door. Hoogstwaarschijnlijk is nu het plan dat we 18-10 naar Maleisie vliegen en dan over land terugreizen naar Thailand.

Zelf moet ik hier wel even aan wennen. Ik heb nog niet echt een gevoel bij West-Maleisie of iets wat ik zeker moet gaan zien. José daarentegen heeft dat wel en is volgens mij stiekem wel een btje content met de gewijzigde plannen,:-P

Waar we ook belanden, we gaan er iig een hele mooie tijd van maken samen en uiteraard zijn we voorzichtig en hoeven onze memkes (en de rest) zich geen zorgen te maken!

Groeten Rolien