Gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

01 Januari 2011 | Singapore, Singapore

Gelukkig nieuwjaar, de beste wensen, happy newyear, best wishes, goed 2011, gezond, liefdevol en mooi jaar wens ik iedereen toe!

Daar zit in op een heerlijke bank in Singapore om even snel te typen. Heb weinig tijd, we moeten onze tas pakken en vliegen om half 6 naar Maleisie.

Woensdag heeft Jose me naar Schiphol gebracht en hebben we even genoten van een heerlijke maaltijd :-), erg lief en super gezellig nog even. Toen rond zeven uur door de gate en alles ging voorspoedig, vliegtuig had een klein beetje vertraging, iemand kwam te laat aanrennen, maar ja, we waren onderweg. De vlucht was prima te doen, heb veel geslapen en veel gegeten, KLM regelt dat altijd zo goed.

Oh jeetje, het regent hier nu weer heel hard. Soms dat is het hier stikwarm in de zon, dan weer gewoon aangenaam en het volgende moment regent het keihard. Zo ben ik gister dus ook goed natgeregend.

Miek heeft me donderdagmiddag van het vliegveld gehaald, dat ging niet helemaal zoals in de film. Ik zag Annemiek niet en ben de poort uitgelopen, Annemiek zag mij niet en smste als waar ik bleef.....gemist moment, maar we hebben elkaar kort daarna gevonden en was zo fijn om haar weer te zien.
In de taxi naar haar appartement, en ongelofelijk, wat is dit hier mooi. Het is heel netjes en schoon en super mooi. Als ik dit huis in Nederland had, zou ik echt supertevreden kunnen zijn. Het is niet groot, maar wel perfect. Mooie douche, eigen keuken, leuke woonkamer, openslaande deuren naar de patio, hemels gewoon.
's avonds even lekker uit eten geweest, het is hier 's avonds ook een heerlijke temperatuurtje, erg gek dat je vanuit de vrieskou hierkomt en zonder jas rondhuppelt.

Gister heb ik me goed vermaakt, Annemiek moest werken en ik heb iets te lang uitgeslapen. Ze heeft me wakker gebeld, zal toch jetlagproblematiek zijn waarschijnlijk. Ontbijtje in de zon en lekker gelezen. Daarna even de stad in. Ze woont vlakbij Orchard Road, dat is hoofdstraat. Het is een beetje een bijzondere wereld, allemaal enorme gebouwen, lichtjes en hele mooie, snellopende mensen. Alles is zo netjes. De boetes zijn hier ook zo hoog, dat men wel 2 keer nadenkt om iets te doen wat niet mag.

En gisteravond hebben we oud en nieuw gevierd. Er was een feest georganiseerd door de werkgever van Annemiek in een hotel zo'n 10 minuten lopen vanaf het appartement. Heerlijk lopen tutten, mooie jurkjes en hakken aan en rond half 10 waren we er (het begon zeven uur). Er was nog volop lekkers te krijgen, in buffetvorm. En vooral de toetjes, zo lekker en veel keuze. Heb me ingehouden natuurlijk. De collega's waren ook gelijk heel attent en makkelijk in de omgang, erg prettig,. Rond 11 uur zijn we naar boven gegaan want er speelde een band. Het hotel was heelk chique hotel, en iedereen zag er prachtig uit. Het is mooi om te zien dat iedereen zo zijn/haar best heeft gedaan om er mooi uit te zien. De sfeer was wel erg ontspannen. Bij elk bord lag een dingejte voor op je hoofd, best lelijk, maar bijna iedereen had m op. Ook liepen er veel mensen met las vegas hoedjes op en verentooien met happy newyear erop. We hebben alles wel opgehad, maar was te lelijk om mee te blijven lopen. En dan aftellen met allemaal mensen die je niet kent, gek en ook leuk. Veel chinezen, indonesiers, engelsen en nederladers liepen er rond. Waren meerdere bedrijven tegelijk in het hotel en dat maakte het denk ik ook wel zo leuk.
Iets na middernacht heb ik wel naar huis gebeld, daar was het nog 5 uur 's middags, raar idee, maar leuk om iedereen even te horen.

Moet nu echt mijn tas gaan inpakken, heb nog een half uurtje....

We gaan dus naar Maleisie en daar hopen we een berg te beklimmen, tweedaagse trektocht, en dan de jungle in te gaan. Een computer zal ik dus aankomende tijd niet zien, na terugkomst, volgend weekend zal ik onze belevenissen weer uiteenzetten.

Omdat ik een beetje snel moet, is het meer een opsomming dan een bijzonder sprekend verhaal, sorry....haha

Dikke tut Rolien

  • 01 Januari 2011 - 18:33

    Angela Maathuis:

    HAPPY NEW YEAR !!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore/Maleisie

Op bezoek bij mijn lieve vriendinnetje

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2011

Dat was het dan alweer

11 Januari 2011

Weer in de grote stad

03 Januari 2011

"De berg"

01 Januari 2011

Gelukkig nieuwjaar

29 December 2010

Naar Annemiek
Rolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 48439

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kenia 2015

26 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Thailand

13 Oktober 2014 - 03 November 2014

Cuba 2014

06 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Maleisië 2013

15 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Kenia 2012

15 Oktober 2011 - 10 November 2011

Thailand/Maleisie of ??

29 December 2010 - 14 Januari 2011

Singapore/Maleisie

08 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

vakantie Marokko

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Back to Kenia

02 Juni 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: