de eerste week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

09 Juni 2007 | Kenia, Nairobi

Beste allemaal,

Heel erg bedankt voor al jullie berichtjes, echt heel erg geweldig.
Ik stuur even een kort bericht, naar iedereen persoonlijk lukt niet, sorry. De computer werkt hier ontzettend traag en ik heb maar een half uur!!!

Zaterdag 2 juni begon het hele avontuur. Om 6:30 zijn we uit Lemmer vertrokken, Heit, Mem en Eelke hebben me naar schilhol gebracht. Ik was helemaal niet nerveus, viel me alles mee. Al redelijk snel zagen we een bord met daarop “omleiding”, toen kwamen de kriebels toch wel hoor. Vanaf Lelytad tot Almere hebben we een heel stuk om moeten rijden. Toen belde een vriend die ook op schilhol zou staan om even te zwaaien. Hij vertelde dat het vliegtuig 2 uur vertraging had, nou ja dat was eigenlijk voor mijn gevoel weer een meevaller.

Op schilhol verliep alles heel goed en ook de vlucht was prima.

Op het vliegveld van Nairobi stond Ariette ons op te wachten. We zijn met haar naar een hotelletje net buiten de stad gegaan. En ja hoor, daar zaten Nederlanders, pfff. Wij zijn best snel ons bed in gekropen maar hebben niet echt goed geslapen omdat het nogal rumoerig was (ook door die Hollanders natuurlijk).
Angela zou ons zondagmorgen wakker maken om kwart 6:30 want om 7:00 zouden we ontbijten. Om 6:55 werd er hard op de deur geklopt en we moesten dus heeel snel en hebben als wraak ook maar even lekker met de deuren geslagen (oh wat erg he). Angela had haar wekker nog op de Nederlandse tijd staan! Heerlijk ontbeten en om 8 uur zijn we vertrokken in een busje. Ariette had een privebusje geregeld die ons helemaal tot Tendwo zou brengen. Nou nou een hele beleving hoor. De weg was eerst redelijk goed maar hoe verder we kwamen hoe erger het werd. En mensen aan de Aengwirderweg……. jullie hoeven nog lang geen nieuw asfalt, het kan veel erger… De chauffeur stuurde van links naar rechts om de kuilen te ontwijken en het is een wonder te noemen dat ik maar 1 keer mn hoofd heb gestoten. Rond 2:30 reden we van de grote weg af een rode zandweg op. De week voor wij kwamen was er nogal veel regen gevallen dus het was blubberig. Het duurde dan ook niet lang of we kwamen vast te zitten. Wij natuurlijk met geode moed zeggen dat we wel even zouden drukken, maar dat mocht niet, dus de chauffeur gaf gas en de bus kwam nog verder vast te zitten. Toch maar uit de bus gestapt en gedrukt! Hupsa we waren weer los! Vijf minuutjes later begon het busje weer te glijden en de chauffeur stopte om te kijken of hij wel verder kon. Nee, dat ging dus niet lukken en ja daar sta je dan, vijf mzungu’s (blanken) met koffers en hun goede gedrag. Ariette vertelde dat het nog maar 4 km was naar Tendwo toe. Ze heeft iemand gebeld ivm de tassen en een half uurtje later kwamen er drie mannen op de fiets aan. Al onze tassen op de fietsen geladen en te voet verder. Was een prachtige wandeling eigenlijk ook wel weer heerlijk typisch Kenia.

Ga nu verder niet uitgebreid alles vertellen, dat doe ik als ik meer tijd heb. Nu even over het kindertehuis en de kinderen.
Zondagmiddag zijn we gelijk heengegaan om alles te bekijken. Het ziet er mooi uit, maar er moet idd nog wel het een en ander gebeuren.
Maandag hebben we de planning doorgenomen en gekeken of al het material er wel al was. Dat viel dus een beetje tegen. Voor de schommel mist er een balk (van de truck gevallen) en zo nog meer.
Dinsdag zijn we echt begonnen met het werk. Gea en ik hebben twee poorten gemaakt voor bij de ingang! Echt geweldig. Het gaat hier op z’n Afrikaans dus op het oog en niet met een meetlint. Wel een behoorlijke omschakeling voor mij als perfectionist, maar gaat me best goed af. Toch hebben we een heel mooie poort gemaakt, de foto’s volgen. Had natuurlijk wel blaren van het timmeren, ben niets gewend, maar als iemand nog eens een hekje nodig heeft… Verder hebben we deze week een hekje om de tuin gemaakt, geverfd, grond gelijk gemaakt etc. Het geld wordt hier echt goed besteed. We kopen deze week een solar (voor zonne energie) voor het meisjeshuis, zodat ze electiciteit hebben. Om 19:00 uur ‘s avonds is het hier al donker en dan ook echt aardedonker, dus dit is een aanwinst voor de meisjes. De jongens hebben al een solar.

Wil nog zoveel vertellen maar dat gaat niet lukken.
Nog een verhaaltje over de reis vanmorgen naar de stad. Om 7 uur moesten we klaar staan en wij Hollanders staan dan natuurlijk ook precies op tijd op de afgesproken plek. Om 7:30 kwam de melkboer eraan. Het was dus de bedoeling dat we met de melkboer naar de stad zouden gaan. Al met al kwam het erop neer dat er bijna 40 melkbussen en 8 mensen op de kar zaten. En volgens mij viel dit nog mee. Het hobbelde behoorlijk maar was weer een superervaring.

Dat was het voor nu. Ik hoop snel weer te kunnen berichten.

Dikke kus Rolien

  • 09 Juni 2007 - 14:09

    Ineke:

    Hoi Hoi,
    Ik ben heel blij dat het allemaal goed gaat. Je verhaal klinkt enthousiast, dus ik neem aan dat je het naar je zin hebt, houden zo. Vind het nog steeds goed van je dat je gegaan bent en je hebt dus nu al goede dingen gedaan voor de bevolking. Veel plezier verder en hou je goed. Liefs. Ineke

  • 09 Juni 2007 - 14:31

    Brenda:

    Heej Rolien, succes daar!
    Groetjes Brenda

  • 09 Juni 2007 - 15:14

    Jose:

    Heeeeey meissie,
    Een kort verhaal zeg je? Dit noem ik niet een kort verhaal maar een super leuk lang verhaal. Vind het geweldig wat je daar doet. Ben trots op je ;-)
    Dikke kus

  • 09 Juni 2007 - 16:46

    Gewina En Wytse:

    he rolien leuk wat van je te horen via deze site gelukkig heb je het naar je zin
    je hebt al heel wat beleefd zo te horen lukt het hardlopen wat met het warme weer veel plezier en tot je volgende verhaal hopelijk foto's als het lukt

    dikke tut wytse en gewina

  • 09 Juni 2007 - 19:44

    Bernau:

    Hey meis,

    goh wat komt me dit al bekend voor. Dat alles daar op zijn lije dakje gaat, en voor jou idd lastig omdat je zo pietje precies bent hihi. Maar ik ben blij dat je het mooi hebt. Wat een ervaring, ben jaloers op je :-)
    Veel plezier nog daar en ben zeer benieuwd naar je volgende avontuur.

    Dikke kus, van je schoonzusje

  • 09 Juni 2007 - 19:52

    Tjitske En Ruurd:

    Hee Rolien. Ik ben heel blij dat je het naar de zin hebt.En hoop dat zo blijft. En pas op je duim bij het timmeren.

  • 09 Juni 2007 - 21:02

    Heit En Mem:

    Lieve Rolien wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. En wij wachten wel tot je terug bent met ons geitenhekje.

  • 09 Juni 2007 - 21:07

    Siebke:

    Je gaat het wel naar je zin hebben:D

    ik hou je in de gaten!!!!

    liefs,

  • 10 Juni 2007 - 08:54

    Marlies:

    Heey Rolien!!
    Echt helemaal super om dit te lezen. Ik kan me er een mooi beeld bij maken haha ik zie het al helemaal voor me 5 van die vrouwen druk aan het timmeren en dan staan er een aantal mannen bij te kijken of het allemaal wel goed komt. Die geloven namelijk niet dat vrouwen ook kunnen timmeren:D.
    Nog heel erg veel plezier daar en ik kijk heel erg uit naar je volgende verhaal....zo zit ik er toch ook weer even met mijn gedachten haha;)

    Geniet ervan!!!!!

    Liefs Marlies

  • 10 Juni 2007 - 10:24

    Petra:

    goed om te weten dat je veilig bent aangekomen. Je hebt in een korte tijd al veel meegemaakt. leuk om zo weer wat van je te horen. ik hoop snel weer wat te horen.

    liefs milan petra en ilona

  • 10 Juni 2007 - 13:45

    Ellen:

    Hey Rolien
    Das best een verhaal nog.Je beleeft daar genoeg zo te lezen van je.Ben nu al benieuwd naar de foto's.Nou heel veel succes daar nog.En we wachten weer op je nieuwe verhaal.Doei Kus Ellen

  • 10 Juni 2007 - 14:57

    Eelke:

    Hey lieverd,

    Jij kan snel typen! Weten ze dat wel bij Groenewegen? opslag..?
    Ik hoor/lees dat je het erg naar je zin hebt. Ik heb al weer zin om je volgende mail te lezen. en je natuurlijk aan de telefoon te spreken.

    Liefs van je trotse vriendje

  • 10 Juni 2007 - 15:51

    Natasja:

    Hee rolien! Wat een mooi verhaal, ik las hem gister bij stefan thuis! succes Kus natasja

  • 11 Juni 2007 - 07:34

    Annelies :-):

    Hee meis!
    Noem je dit een kort verhaaltje..:-s
    Klinkt echt super joh, zo'n reis! En fijn dat je ook echt wat kunt betekenen daar!! Kan me niet anders voorstellen dan dat je je daar wel prima vermaakt, dus ga zo door!

    Liefs Annelies!

    Ps. Heb een nieuwe functie!!:-) Dus als je terugkomt en nog een nieuwe baan zoekt..;-) haha..! Succes meid! XxX

  • 11 Juni 2007 - 08:03

    Sipi:

    Hoi lieve Rolien,

    Zo te lezen gaat het goed met je. Geweldig meid. Geniet er van.

    Leuk om zo te lezen wat je allemaal mee maakt.

    Liefs Sipi

  • 11 Juni 2007 - 08:35

    Els Hakze:

    He Rolien, fijn van je te horen dat je het naar je zin hebt. Ik heb altijd al gedacht dat je je beroep bent misgelopen. Misschien kun je hier als klusjesman solliciteren? Blijf vooral genieten. Een hele fijne tijd gewenst
    xxxxxxx Els

  • 11 Juni 2007 - 14:14

    Eeuwk:

    He die Rolien,

    Je bent goed bezig daar zeg, ik vind het echt heel knap dat je dit allemaal doet en het is zo leuk om mee te lezen wat je allemaal beleefd daar! Ik wacht op je volgende berichten en de dames hier houden zich aardig aan de gemaakte afspraak tussen jullie!

    Hé topper nog veel plezier!

    Eeuwk

  • 11 Juni 2007 - 19:47

    Gea:

    Wat een belevenissen al zeg. Super leuk om dit te lezen. Ga zo door!
    Heel veel succes en genieten!!!!
    Liefs Gea

  • 12 Juni 2007 - 08:35

    Marieke:

    Geweldig, hoe enthousiast je bent! Erg leuk dat je je ervaringen en belevenissen deelt. Ben benieuwd naar je volgende verhalen. Heel veel plezier en succes. Enne 50 km lopen heb ik gehaald!
    Liefs Marieke

  • 14 Juni 2007 - 10:13

    Erna:

    Hé, ouwe klusser! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Nog veel plezier en lekker genieten.

    Liefs Erna

  • 14 Juni 2007 - 14:04

    Gretha Aardema:

    Klinkt goed en bovenal spannend allemaal. Heel veel fun daar!

    Tot snel

    x gretha

  • 14 Juni 2007 - 14:40

    Sylvia:

    Hey Rolien!

    Wat stoer zeg! Poorten timmeren behoort toch niet tot je dagelijkse routine maar zo te lezen gaat het je goed af. Heel veel plezier daar met de kinderen en de mzungu's, en ben benieuwd of je wat van de taal oppikt.

    Groetjes Sylvia

  • 14 Juni 2007 - 14:47

    Mirjam:

    Hey Rolien,

    Klinkt super allemaal. Pas maar op straks heeft iedereen allerlei klusjes voor je!

    Groeten, geniet van alles om je heen en tot later.

    Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2007

hallo

09 Juli 2007

hallo

03 Juli 2007

foto's

29 Juni 2007

Verhaal uit Nairobi

20 Juni 2007

me again
Rolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 48506

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kenia 2015

26 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Thailand

13 Oktober 2014 - 03 November 2014

Cuba 2014

06 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Maleisië 2013

15 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Kenia 2012

15 Oktober 2011 - 10 November 2011

Thailand/Maleisie of ??

29 December 2010 - 14 Januari 2011

Singapore/Maleisie

08 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

vakantie Marokko

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Back to Kenia

02 Juni 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: