t einde van de vakantie is bijna nabij - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu t einde van de vakantie is bijna nabij - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

t einde van de vakantie is bijna nabij

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

16 November 2009 | Kenia, Nairobi

Nog even een kort verhaaltje, heb maar een kwartiertje de tijd!! Waarom? Omdat ik weer rap rap ri het heerlijk witte zandstrand en de enorm blauwe, warme oceaan terug moet.

We vermaken ons erg goed hier aan de kust. Dit voelt echt als vakantie. Gister of vandaag zouden we naar een safaripark gaan maar dat ging niet door ivm te weinig deelname. Het alternatief......: een glasboot. Hihi, ik dacht eerst echt "waarom doe ik dit?". Maar werkelijk het was heel mooi, nog heerlijk gesnorkeld en zoveel moois gezien in de onderwaterwereld.

We hebben het eigenlijk heel erg druk hier. Vooral met schaduw zoeken, boek lezen, muziek luisteren, uitrusten en wandelen langs het strand, praten met de bevolking, souveniertjes kopen etc. etc. Je kan je indenken dat we het zwaar hebben.

De cottages waar we verblijven zijn erg mooi (zelfde als jullie Marlies, kwamen we gister achter). Alleen er is wel een nadeel. Er verblijven nogal wat oude (vaak minder aantrekkelijke) mannen die toch meestal in gezelschap zijn van jonge (vaak mooie) dames. Dat stoort me werkelijk enorm. Ik weet dat de meisjes oud genoeg zijn en weten wat ze doen, maar laat zo'n kerel eens nadenken....
Afgelopen vrijdag kwamen er opeens allemaal kinderen op het strand. Ze speelden, deden salto's, spelletjes en eindigden in de oceaan. Het bleek schoolgym te zijn, hoe fantastisch moet dat zijn!!! Angela sprak met een vrouw uit Belgie. Ze vertelde dat ze een school heeft laten bouwen, waar 250 kinderen les en eten krijgen. De groep kinderen op het strand waren leerlingen van de school.De school was maar 500 m lopen, dus we zijn mee gelopen. Erg leuk om te zien, zo anders dan Tendwo, maar ook mooi. Heel groot opgezet, alleen ik vond de lokalen echt te somber.
Daarna nog door het dorp gelopen waar ze een waterput heeft laten graven en de hutjes weer zo klein en tochtig waren. Zo dicht bij de toeristen en ik weet dat de meeste toeristen dit nooit zullen (willen) zien.

De vrouw had met haar man ook 5 appartementen, daar nodigde ze ons uit voor een wijntje, hmmm :-)(ja ik ja, maar die smaakte erg goed).
Toen vertelde ze dat ze met een groep Nederlanders naar een local bar zouden gaan, of we ook mee wilden! JAAA, eindelijk. Ik had echt weer even behoefte aan muziek en btje "bewegen" op de dansvloer. Ze heeft ons 's avonds opgehaald. Een jongen uit India (die al 17 mnd de wereld rondreist) en een jongen van de loge zijn meegegaan. We hebben ons zo goed vermaakt, tjonge jonge, wat kunnen Kenianen een heerlijk feestje vieren. Maar hier ook het fenomeen op de dansvloer waar je onpasselijk van kan worden. Hele (echt heeeel) oude mannen, vaak te dik of te dun, te glad, blousje van de bar aan met hele leuke, hippe, jonge dames.
Ook waren een paar oudere (volgens hunzelf hele hippe) dames, te blond, te bruin, te strakke shirtjes en wat stond daarnaast?? Een gespierde, jonge keniaan...

Nou ja *zucht* let it go, voor ieder wat wils.....maar toch vind ik het .........!!!

Ik mag ook niet oordelen he, wie weet is het (in alle gevallen!!!) wel echte liefde.

Op een gegeven moment stond Angela toevallig even alleen te dansen met Ronald (31), toen dacht ze wel even "oh jee...., wat denken de rest nu dan". Haha, maar het was een prachtige avond.

Taxi teruggenomen en toen nog naar het strand gelopen (150 m van de loge), daar hebben we een kwartier naar de lucht liggen staren, het was zo mooi...

Morgen vertrekken we naar Nairobi met de nachttrein, dan nog anderhalve dag in de te drukke stad en dan naar huis....dan is het weer voorbij.

Ik vind het nu toch wel jammer dat het voorbij is. Zou hier gerust nog wat weekjes willen rondlopen. En eigenlijk kan dat ook zo, de baas van de loge was al van plan om met mr. Hag te bellen en hem te vragen of ik een paar weken langer kan blijven....

Aan de andere kant, heb ik zin om weer te kletsen, knuffelen, bijpraten, lachen, eten met mijn vrienden en familie.....
Dus ja, ik stap donderdagavond laat toch maar in het vliegtuig.

Ik kom hier zeker terug.

Tot snel!!!


Rolien








  • 16 November 2009 - 15:15

    Marlies:

    Zo te horen hebben jullie het daar helemaal super gehad:D Maar zitten jullie dan ook in Vindigo? Volgens mijn zijn wij ook naar die discotheek geweest en dat was helemaal waar betreft die vieze oude mannetjes. Echt vreselijk om te zien.....

    Je hebt vast nog genoten van de laatste paar dagen en geniet nu maar weer van de mensen die je om je heen hebt....dat is toch ook altijd wel weer super om die weer te zien.

    Alvast een goede terugreis en ik ben erg benieuwd naar de foto's:D

    Liefs Marlies

  • 16 November 2009 - 15:52

    Heit En Mem:

    Gelukkig maar, dat je in het vliegtuig stapt want we missen je gezelligheid. Blijf wel lekker genieten,want het is pas maandag hoor.
    Voorzichtig in de grote stad en tot vrijdag.
    Liefs

  • 16 November 2009 - 16:26

    Ellen:

    Pff ja je hebt het echt zwaar lees ik.
    Wil wel met je ruilen hoor.
    Maar ja je bent al weer bijna thuis.
    Een hele goeie terug reis.
    Liefs Ellen

  • 18 November 2009 - 09:46

    José:

    Jij aan de wijn? Dat mag zeker in de krant :-)
    Dus voortaan gaan we aan de wijn???

    Maar weer een erg leuk verhaal meis. En nu is het alweer aftellen geblazen...gaat toch snel hé.
    Maar vind het heel fijn dat je weer terug komt. Nog maar 2 nachtjes :-)

    Ik wens je alvast een hele fijne terugreis.

    liefs

  • 18 November 2009 - 12:22

    Linda Scholtens:

    hoi Rolien, grappig om te lezen dat je naar het strand gaat; terwijl het hier stormt en hoost! Ik ben erg blij dat je er volgende week weer bent
    :-), goede terugreis en nog een paar fijne dagen gewenst.
    X Linda

  • 19 November 2009 - 06:55

    Gerian:

    Jammer voor jou dat je niet langer kon blijven, gelukkig voor ons.. :D
    Ik ben nu 'hard' aan het werk, maar spreek je snel!
    Kus

  • 19 November 2009 - 12:51

    Geertruida:

    Hoi Rolien,

    Ben heel benieuwd naar je verhalen. Wat fijn dat je het zo fijn hebt daar.
    CU snel

    Gr G

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 48472

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kenia 2015

26 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Thailand

13 Oktober 2014 - 03 November 2014

Cuba 2014

06 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Maleisië 2013

15 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Kenia 2012

15 Oktober 2011 - 10 November 2011

Thailand/Maleisie of ??

29 December 2010 - 14 Januari 2011

Singapore/Maleisie

08 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

vakantie Marokko

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Back to Kenia

02 Juni 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: