En toen waren we weer thuis - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu En toen waren we weer thuis - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

En toen waren we weer thuis

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

29 November 2009 | Nederland, Lemmer

Hier dan mijn laatste verhaaltje voor wat betreft deze reis.

Het is alweer een week geleden dat we thuis zijn gekomen....wat gaat de tijd snel.

Vorige week hebben we in totaal 13 uren doorgebracht op het vliegveld van Nairobi. De vertraging was werkelijk 9 uren, dit kwam door een "serieus technisch probleem" wat in Nederland gelukkig is opgelost. Achteraf gezien ging de tijd nog best snel. We zouden op de grond gaan slapen, echter Angela zag een kartonnen doos en jawel, we hebben dus allebei op een stukje karton geslapen. Maar werkelijk het helpt echt tegen de kou. Al blijft het best jammer (schandalig) dat er geen bed, bank oid is geregeld.

Wat ook redelijk jammer was, is dat ik behoorlijk ziek ben geworden op het vliegveld van de maaltijd die we aangeboden hebben gekregen. De hele 4 weken in de bush bush in Kenia is er niets aan de hand en je bent weer in de "beschaafde" wereld en het gaat mis.
De hele vliegreis dus misselijk en maar een beetje proberen te slapen. Wel zonde van al het lekkers van de KLM wat ik dus moest afslaan.

Aangekomen op het Schiphol stonden heit, mem, Annemiek en José daar! Nou dat is wel zo'n bijzonder gevoel :-D. Ik weet dat ik de liefste vriendinnetjes heb, maar dat ze er dan ook gewoon allebei staan, is helemaal fijn! En dat mem er ook was....helemaal super. Het was achteraf gezien wel te vermoeiend voor haar, maar toch, het was zo fijn ze allemaal te zien. Op Schiphol hebben we nog een bakje gedronken en toen ri huis.
Thuis met heit, mem en José een gegeten (ik maar 3 happen bami), nog steeds te misselijk en 20:00 sliep mevrouw.
Wat heb ik heerlijk geslapen (ik heb ontdekt dat ik gewoon het lekkerste bed heb) en de volgende morgen...warm douchen, weelde. Echt ik heb teveel water gebruikt, maar wat was dat fijn.

En dan zaterdag, centrum Heerenveen. Wat een verschrikking.....Alleen maar blanke mensen die denken dat chagrijnig kijken de mode is. Mensen mensen toch, kijk eens wat vriendelijker denk ik dan. De eerste 3 dagen heb ik behoorlijk moeten wennen. Het lijkt alsof men in Nederland alleen maar met zichzelf bezig is, met uiterlijke vertoning en materiele onzinzaken.
Haha, dat is mss wel een btje zwart-wit, maar de sfeer in Nederland is best wennen als je vanuit Kenia komt.

Nu ben ik weer helemaal gewend, en Nederland is gewoon een heel fijn land om te wonen. Zelfs met regen, wind en donkere dagen. Gewoon kaarsjes aan, thee zetten, chocolade eten en met de mensen zijn die je lief vindt.
Ik ben gelukkig :-D

Het geld wat Angela en ik samen hebben ingezameld hebben we overgemaakt naar de rekening van de stichting. We hebben met Ariette afgesproken dat ze het gebruikt voor het budget voor volgend jaar. En dat betekent dus dat alle 20 kinderen EEN HEEL JAAR LANG kunnen eten van het door ons ingezamelde geld. Dat is toch een prachtig idee.
Ook heeft Ariette een gedeelte van het geld gebruikt voor de tweedehandskleding van de markt voor de homebasedkinderen. We hebben gezien en gemerkt dat het geld en de spullen goed terechtkomen. De kinderen gaan allemaal naar school, hebben een matras, eten en ze zijn gelukkig!

Nogmaals iedereen bedankt!!
Voor de bijdragen, voor de leuke reacties en gewoon voor alles......

Tot een volgende keer.

Liefs Rolien


  • 30 November 2009 - 09:19

    Angela:

    Habari ???? Ja het is moeilijk weer het Nederlandse ritme te vinden! Het is hier donker.....soms nat en koud vergeleken met Mombasa!!!!! Maar ik doe ook maar gewoon de kaarsjes aan 's avonds die op mijn mooie Keniaanse kandelaars staan!! En soms doe ik mijn ogen dicht en dan roep ik het mooie strandbeeld op dat ik destijds heb opgeslaan op mijn harde schijf!! Het was gewoon geweldig !!!! Werkse en geniet van de mooie maand december !!!!! Groeten Angela XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 48472

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kenia 2015

26 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Thailand

13 Oktober 2014 - 03 November 2014

Cuba 2014

06 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Maleisië 2013

15 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Kenia 2012

15 Oktober 2011 - 10 November 2011

Thailand/Maleisie of ??

29 December 2010 - 14 Januari 2011

Singapore/Maleisie

08 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

vakantie Marokko

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Back to Kenia

02 Juni 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: