Nakuru - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu Nakuru - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

Nakuru

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

24 Juni 2012 | Kenia, Nakuru

Eerder dan verwacht weer even een berichtje. Leuk om de reacties te lezen :-)

We zijn nu in Nakuru. Gisterochtend zouden we met de auto vertrekken vanuit Tendwo naar Eldoret, dat bleek uiteraard allemaal niet te gaan zoals gepland dus uiteindelijk weer op de motor (twee motors) gestapt, en met tas en al ri stad. We zouden volgens mij rond 10:00 vertrekken, dat werd 11:00 uur en aangekomen in Eldoret gingen we eerst nog bij de vrachtwagen van Alex kijken, sta je dan...wij wilden eigenlijk wel vertrekken, maar rustig afgewacht en rond 12:15 zijn we in een busje ri Nakuru gestapt. Ons geduld kan best veel aan. Het scheelt dat we er rekening mee houden DAT we er wel komen, alleen wanneer is de vraag.

Nakuru is niet echt fantastisch, drukke stad, weinig restaurantjes waar wij willen (kunnen) eten, maar wel een warme douche!!
We zouden een safari boeken, maar de prijs is veel te hoog, en hebben dus besloten om een dagje gewoon even niets te doen en dat lukt op zich aardig tot nu toe. Dat moet eigenlijk ook wel aangezien ik vrijdagavond buikpijn kreeg en mijn buik en ik nog steeds geen vrienden zijn. In Tendwo leek het wel of ik op wandelvakantie was (ri wc en weer terug). Ondanks het kleine ongemak wel besloten om ri Nakura te reizen aangezien het beter is om een wc op 2 meter afstand te hebben, dan 200 meter. Gisteravond een beetje rijst gegeten en Jose noodles die er heel lekker uitzagen. Gister rond 18:30 maar op bed, uiteraard niet kunnen slapen, dus lekker Placebo geluisterd en tot een uur of 23:30 heerlijk geslapen en dan hondsberoerd wakker worden, nou ja, alles (iig dat kleine beetje rijst) eruit en weer aardig verder geslapen.
Vandaag wel weer wat gegeten en straks maar weer wat proberen.
Genoeg gezeurd.

Zal nog even het een ander vertellen.
Elke dag kregen we in het dorp verse melk, echt top hoor. Even koken en dan gebruiken wanneer je het nodig hebt. Vrijdag waren we uitgenodigd bij Maggie en Sammy. Maggie moest nog even melken, ik dacht dat moet ik maar eens van dichtbij bekijken en uiteindelijk dus ook geprobeerd de koe te melken. Nou dat was geen succes, ik vond het gewoon zielig voor de koe. Maggie drukte er hele stralen uit (3 liter in totaal), bij mij druppelde er wat melk uit.
We hebben lekker gegeten, ze zijn echt aardig. De zoons (5) vonden het helemaal leuk dat we er waren en hebben vooral met de camera's gespeeld. Aan tafel was ik zo fatsoenlijk om toch een stukje schaap te proeven, denk dat ik dat maar niet weer doe.

Om even een beeld te schetsen. Elke keer als je hier ergens rijdt, of dat op een zandweggetjes is of op de snelweg, er lopen koeien, schapen en geiten. En die steken over! Het blijft een bijzondere gewaarwording en iedereen houdt er rekening mee.
Aan de zijkant van de weg zitten vaak vrouwen hun waar te verkopen. Het blijft volgens mij onhandig om allemaal met een emmertje opgestapelde aardappelen te gaan zitten staren totdat iemand waarschijnlijk iets bij de buurvrouw koopt.

Jose en ik waren laatst lekker Westers bezig. We dachten dat het een goed idee was om onze spijkerbroek te wassen. En dat was ook zo, we hebben toch een half uur in een schone broek gelopen, daarna weer rood van de modder, dus verder laten we het allemaal maar een beetje vies zijn.

Wat ook bijzonder blijft zijn onze dromen. We dromen ontzettend veel en er komen echt mensen voorbij die je al jaren niet hebt gezien. Schijnt door de Lariam (pil tegen Malaria) te komen.

Oh Fenna, ik heb trouwens net een cadeautje voor je gekocht, hopelijk vind je het leuk!

Nou genoeg gepraat. Zal kijken of ik wat foto's kan plaatsen.

Dag dag.
kus Rolien

• 24 Juni 2012 - 12:43

Gea:

Weer super om je verhalen te lezen! Geniet van alles wat jullie meemaken. Erg bijzonder weer!
    Wow wat een langhaar, staat je goed!!Dikke knuffel van ons (ook voor José!)

• 24 Juni 2012 - 19:30

Koen En Annemiek:

Koen vraagt zich af of jullie al grote tampeloeressen hebben gezien ;-).

beterschap lifi!

Dikke tuut,
    Vieze Koen en Annemiek

• 25 Juni 2012 - 11:00

Jacob Kobus:

Oei, dat schaapje is niet goed gevallen. Hoop dat het inmiddels weer wat beter gaat. Wat heb je trouwens plotseling lang haar! Haha!

Nou meid, ik ben alweer benieuwd naar de volgende update. Erg leuk dit.

X

• 25 Juni 2012 - 16:50

Daisy:

Hey schatjes, wat goed te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben. Haha Rolien, wat leuk weer die vlechtjes! Mooie verhalen. Ik zie jullie daar al rondlopen en idd goed nieuws dat er toch mannen in Kenia zijn die kunnen werken hihi, die hebben wij toen niet gezien...Doe iedereen de groetjes en geniet ervan! Dikke kus Daisy

• 25 Juni 2012 - 18:51

Balkie:

Haha, brings back memories! Lariam, top pilletje! X

• 26 Juni 2012 - 07:48

Fenna:

Hallo Tante Rolien en José,

Leuk om jullie verhaal te lezen. Cadeautjes kopen is altijd goed ;-)

Kus Fenna
    (en van papa en mama natuurlijk)

• 02 Juli 2012 - 13:23

And The Winner Is...:

Rolien! Je stond en staat nog steeds met stip op één in de voetbalpoule...!
    Congrats!
    Leuk te lezen wat jullie allemaal beleven...hoop alleen wel dat t met je maag snel weer beter gaat! Je haar ziet er weer top uit! Groetjes aan José. xx