het grote genieten - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu het grote genieten - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

het grote genieten

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

10 Juli 2012 | Kenia, Nairobi

Toch nog maar even een berichtje uit het regenachtige Diani Beach!
Elke ochtend is het enorm bewolkt en dan opeens is de lucht weer strak blauw en is het hartstikke warm, op zich wel heel prettig zo. De avonden zijn heerlijk om buiten te zitten (in een walm van muggenspray) en we vermaken ons nog steeds heel goed.
Gister hebben we mn vlechtjes eruit gehaald... Wat een rotwerk zeg. Eerst zou ik het laten doen maar die vrouwen wilden het eruit trekken, ja echt niet!! Dus weer vertrokken en zelf begonnen. Ronald heeft nog geholpen en nog een neef die langsliep heeft ook een uurtje werk verzet, hartstikke attent allemaal. En dan douchen en je haar wassen! Wat een verschrikking zeg! Dat ik dat ben vergeten van de vorige keer! Ik wist wel dat er veel haar uit zou komen, maar dit was wel weer even pijnlijk om te zien. Heb dan ook heel slecht geslapen en me enorm zorgen om mijn haar gemaakt. Was vanaf half 4 wakker en ben maar muziek gaan luisteren. Had al weer allemaal nare senario's in mn hoofd, wederom kort knippen etc. Maar na vanmorgen weer even gewassen te hebben en maar weer omhoog met een klipje en het valt wel mee denk ik. Maar zoals ik gister tijdens het uithalen al tig keer heb gezegd, ik doe het NOOIT weer.

Vrijdag zijn we op stap geweest. Erg geslaagde avond, eerst potje poule gespeeld. Was jaren geleden en het ging verrassend goed. Bij Jose ging het iets minder, maar het duurde niet lang of ze had vijf mannen die haar tips gaven en wilden helpen. Uiteindelijk heb ik beide potjes verloren door de zwarte bal in het verkeerde gat te schieten.
Daarna heerlijk gedansd (nou ja bewegen). Was fijne muziek en er was een leuke mix van toeristen en locals ivm het rugbyweekend. Op een gegeven moment waren we aan het dansen en opeens stond er een man tussen Jose en mij en hij ging met Jose dansen. Jose is altijd heel handig in zulke situaties en draait een keer om en staat opeens weer ergens anders. Ideaal! Er was ook een jongen die sprong als een kikker voor Jose, zo grappig om te zien. Waarschijnlijk deed hij dat omdat hij een kop kleiner was ofzo. We hebben iig veel lol gehad en de mannen waren niet heel vervelend. Zulke avonden zijn ook wel goed voor je ego, want volgens mij heb ik nooit vaker op een avond gehoord hoe ontzettend mooi we wel niet zijn. Zijn jullie zusjes? Tweeling? Jose zegt standaard ja en ik zeg standaard nee!

Oh ik hoor net dat een aap mijn pen heeft gejat! Het blijven bijster irritante beesten. We moeten koekjes, chips, fruit en brood binnen eten anders is het weg. Warm eten kan wel buiten, we maken meestal lekker pasta en laatst een keer pannekoeken, jammie.

Zaterdag rustig dagje gehad en fijn even naar huis gebeld! Vond het heel jammer dat ik niet bij het feest kon zijn, maar volgend jaar ben ik er zeker weer bij en ik heb al een heel mooi cadeautje! En we zullen straks nog op zoek naar iets anders.

Zondag zijn we naar Wasini Island geweest, was een geslaagde dag. Ronald (heeft toeristenbureautje hier) had het geregeld en omdat wij de enige waren vanaf hier is hijzelf ook meegegaan met zijn dochtertje. Leuk meisje van 9, eerst heel verlegen maar ontzettend schattig. Ze heeft voor het eerst gesnorkeld, aan de ene kant een zwemband vasthoudend en aan de andere kant moest ik haar hand vasthouden. En dan ook echt de hele tijd! Nou ja, dat doe je dan maar en was ook geen probleem. Het snorkelen was dus wel heel erg mooi en we hebben veel gezien, maar als ik alleen met Jose was gegaan hadden we langer op sommige plaatsen gestopt. Na het snorkelen viel Faith in slaap op Jose haar schoot, wat een vertrouwen, mooi om te zien. Lekker gegeten op het eiland, gelukkig had ik voor vegatarisch gekozen en Jose was ook blij met haar vega-keuze. Krab was het voorgerecht, en dan helemaal met schaal en al, wij hadden gewoon heerlijk capati met zeewier, wat lekker zeg! Daarna rijst met nog een papje en kokossaus, hmm!
Oh ja, we hebben ook nog een man uit Pakistan gered. Vanaf een zandbank wilden wij terugzwemmen naar de boot, die man wilde dat ook wel. Maar meneer werd halverwege moe en kon niet meer, dus wij allebei aan een kant hem meetrekken ri boot, daar werd een touw naar hem gegooid en zo is hij haar binnen getrokken. Sufferd.

We genieten ook behoorlijk van het kopen van spulletjes. Het onderhandelen blijft een erg leuk spelletje en wij zijn er eigenlijk ook best goed in (klinkt wel een beetje arrogant he, maar iedereen is verbaasd over de prijzen wat wij ergens voor betalen). Als je er de tijd voor neemt, met een lach en een paar woordjes in Swahili is het echt ontzettend grappig en gezellig om langs de winkeltjes te gaan. Maar als je haast hebt, is het ietwat lastiger. Jose heeft al.....11 armbanden gekocht! Haha, ik denk niet dat ik dat hier neer mag zetten, ik nog maar 5, dus dat gaat goed. Verder vooral omslagdoeken die we fijn als sjaal kunnen gebruiken.

We hebben hier trouwens een asshole! Dat is wat Jose aan de buren vertelde toen we hier laatst buiten zaten. Wat heb ik gelachen zeg! Het klopt ook wel hoor wat ze vertelde, maar het kwam er zo grappig uit. Het is namelijk ons bed. De matrassen hier zijn niet echt dat je zegt stevig, dus er is een enorme kuil ter hoogte van onze billen ontstaan, onze persoonlijk asshole! Grappig en ook heel vervelend, want ik heb weer veel pijn en omdraaien is een hels karwei met die rotrug. Ik kijk dan ook stiekem wel heel erg uit naar mijn eigen lekkere, nieuwe bedje!

Laatst zou de schoonmaakster hier (een ontzettend leuke en actieve vrouw) een foto van ons maken. Wij vriendelijk glimlachend en zij de camera omhoog...maar verkeerd om, dus ze had de lens ri haar oog, hihi, heel schattig en ook wel beetje erg grappig.

Nou dat is weer genoeg voor vandaag. Volgens mij is het inmiddels droog en komt zelfs de zon om het hoekje kijken.
Vrijdag vertrekken we ri Nairobi met de dagbus. Nachtbus doen we echt niet meer nadat we bestolen zijn in Thailand, zaterdag nog dagje Nairobi en zondagochtend vliegen we weer naar huis! Aan al het goede komt een eind.

Tot gauw.

kus Rolien

  • 10 Juli 2012 - 10:01

    Heit En Mem:

    Wat hebben jullie een geweldige vakantie. Kun je die aap niet voor ons meenemen? En willen jullie hier een winkeltje beginnen in sieraden en omslagdoeken of is het uitsluitend voor eigen gebruik?
    Geniet van de laatste vakantiedagen en tot zondag.
    Knuffel van ons

  • 12 Juli 2012 - 20:44

    Janwinmarkonina:

    Heb je ook nog foto's laten maken van al dat haar? We zijn heel benieuwd! Is maar gekheid hoor! Ik ben heel benieuwd naar de foto's en hoop dat ik ze snel kan zien! Wat weer een heerlijk avontuur! Tussen al die grote donkere Afrikanen, vind ik best wel heel dapper van jullie beiden! Voor nu weer alvast een goede thuiskomst komend weekend en weer lekker in je eigen bed! Het begint vast ook alweer te kriebelen...lekker weer bloemkool mei yerappels mei'n lekker stukje fleis...Groet Janwinmarkonina

  • 15 Juli 2012 - 16:48

    Angela:

    Hoi Rolien en José , lekker weer thuis!! Lekker sliepen in je eigen bedje!!! Zonder asshole!!! hahaha, Weer een Kenia-ervaring rijker!! Ben benieuwd naar je verhalen!!! EN foto's!!!! Zullen we een x wat afspreken samen met Ariette??? Zij is tot 7 okt in NL!!!! Maar nu efffe lekker bijkomen!! Slaap lekker voor vannacht en CU!!!! Groeten Angela XXX

    P.S. leuk hoor je verhalen te lezen!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Kenia 2012

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2012

het grote genieten

03 Juli 2012

update!

24 Juni 2012

Nakuru

22 Juni 2012

De eerste week was fantastisch

14 Juni 2012

Klaar voor vertrek
Rolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 48505

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kenia 2015

26 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Thailand

13 Oktober 2014 - 03 November 2014

Cuba 2014

06 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Maleisië 2013

15 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Kenia 2012

15 Oktober 2011 - 10 November 2011

Thailand/Maleisie of ??

29 December 2010 - 14 Januari 2011

Singapore/Maleisie

08 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

vakantie Marokko

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Back to Kenia

02 Juni 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: