Nog 9 dagen - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu Nog 9 dagen - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

Nog 9 dagen

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

13 Oktober 2009 | Nederland, Lemmer

Jaaaa, het is bijna weer zover. Over 9 dagen vertrek ik (wij) weer ri Kenia :-)

Hieronder mijn verhaal alvorens ik vertrek.

Hallo allemaal,

Donderdag 22 oktober 2009 vertrek ik samen met Angela Maathuis voor de 2e keer naar Kenia, dit keer voor 4 weken.
Zoals jullie begrijpen kijk ik er erg naar uit. Vooral omdat we teruggaan naar Tendwo (vlakbij Eldoret), het dorp waar we 2 jaar geleden veel werk hebben verricht bij het weeshuis: House of Hope and Glory.

House of Hope and Glory is een weeshuis waar 20 kinderen verblijven. 10 jongens en 10 meisjes. De kinderen hebben geen ouders meer. Soms hebben ze nog (verre) familie, maar daar kunnen ze niet bij wonen.
Door financiering van de stichting en met behulp van (voornamelijk) vrijwilligers zijn twee stenen huizen gebouwd, krijgen de kinderen elke dag een warme maaltijd (Ugaly (maispap), bruine bonen, mais en af en toe rijst) en gaan ze naar school.

Tevens helpt de stichting (opgezet door Ariette Drent, waar wij ook zullen verblijven) kinderen en families met nog één ouder is. Meestal is de andere ouder overleden aan een ziekte, geweld of de vader is vertrokken alvorens de moeder bevallen is.

Vorig jaar heeft Ariette samen met een groep vrijwilligers een kleuterschool gebouwd. Deze wordt binnenkort uitgebreid aangezien er veel vraag is naar (goed) onderwijs. De kinderen op deze kleuterschool krijgen een warme maaltijd tussen de middag aangeboden. De ouders van de kinderen uit het dorp betalen een kleine bijdrage voor de lessen.

Om dit alles mogelijk te maken is veel geld nodig. Geld wat afkomstig is van donaties.
Ik zou het geweldig vinden om ook deze keer wat €€€ mee te nemen voor (de kinderen van) het weeshuis.

Ik ben me er terdege van bewust dat we midden in een “crisis” zitten en toch stuur ik deze mail. Dit aangezien ook in Kenia de crisis hard is aangekomen en alles een stuk duurder is geworden.

Als je na het lezen van dit verhaal denkt: “ja, ook ik wil wat doneren” dan mag je geld overmaken op mijn rekeningnummer 3004.03.356 t.n.v. Rolien Jonker/Lemmer o.v.v. Kenia 2009.
Ook mag je het persoonlijk aan mij geven als je dat liever hebt!
Ik zal er voor zorgen dat al het geld bij de kinderen in Tendwo terecht komt.

Alvast hartelijk dank (a sante sana) namens mij, Ariette en de kinderen!!

Mijn reisverslag is te lezen op rolienjonker.waarbenjij.nu, hier dus!!

Groeten Rolien

• 15 Oktober 2009 - 10:38

Angela Maathuis:

Hoi Rolien, ik heb er ontzettend veel zin om volgende week donderdag naar Tendwo te gaan !!! We gaan lekker genieten !!!! Groeten Angela XXX