Inpakken en de planning - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu Inpakken en de planning - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

Inpakken en de planning

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

21 Oktober 2009 | Nederland, Lemmer

Morgen is het al zover!!! Eindelijk terug naar Kenia.

Allereerst, iedereen heel erg bedankt voor de donaties. Het is zo mooi om te merken hoe er meegeleefd wordt en dat vind ik bijzonder. Het geld komt echt goed terecht bij de kinderen!!

Momenteel ben ik aan het kijken/bedenken wat er zoal in mijn tas past, die toch echt best compact is (wat ik meestal handig vind, maar “nu-even-niet!!”). Ik heb behoorlijk wat kinderkleding mee voor de kinderen uit het dorp en verder wat leuk klein speelgoed voor de kinderen van het weeshuis.
Verder ben ik vandaag vooral aan het omrommelen, camera’s aan het opladen en zo meer.

Donderdagmorgen om 10.15 vertrekt ons vliegtuig. Het is zo’n acht uur vliegen met de KLM van Amsterdam naar Nairobi. We komen om 19.15 aan in Nairobi!! In Kenia is het één uur later en na aankomend weekend twee uren.
We overnachten in Nairobi en gaan vrijdagochtend om 8 uur met een busje naar Eldoret, in het westen van Kenia. Dat is ongeveer 400 km rijden waar we (hopelijk) 6 uur over doen. Dit gedeelte is geheel verharde weg, maar wat ik me ervan kan herinneren zaten er op het laatste gedeelte (nog zo’n 150 km) behoorlijk wat gaten in weg. Twee jaar geleden was men bezig met het aanleggen van een nieuwe weg, ben erg benieuwd naar de vorderingen.

Vanaf Eldoret gaan we met een matatu (klein taxibusje) naar Tendwo, zo’n 25 km rijden, het zandpad op. Deze vertrekt rond 17:00 uur bij het tankstation en rijdt één keer per dag.
We hopen dat we tegen 17.30 aankomen in het dorp en dan zien we daar Ariette, Isaac en Jair en de kinderen van het kindertehuis. Ik kijk er naar uit.

Er is gewoon een planning!! Dat is al heel wat (en op zich behoorlijk naïef). Nu maar afwachten welk busje op welke tijd daadwerkelijk vertrekt.

Wordt vervolgd.


Groeten Rolien

  • 21 Oktober 2009 - 09:33

    Gewina:

    Hey Rolien!!

    Ik wil je een goede reis wensen, en heel veel plezier.
    Ik zal je verhalen in de gaten houden!!

    Liefs Gewina

  • 21 Oktober 2009 - 13:22

    Angela Maathuis:

    Hoi Rolien, ben je er helemaal klaar voor ?? Ik wel !! Ik heb Ariette niet meer kunnen bereiken. Ze neemt niet op. Morgen gaan we !!!! HEERLIJK!! Zie je om 8 uur op Schiphol !!! Groeten Angela XXXX Slaap lekker vannacht !!!

  • 21 Oktober 2009 - 17:01

    Marlies:

    Heey Rolien!!

    Klaar voor vertrek:D heb je er zin in. Ik ben heel erg benieuwd naar de verhalen en hoe jullie het daar gaan vinden. Ik wens je bij deze dan ook heel erg veel plezier en geniet er maar lekker van. Ik blijf jullie verslagen volgen, want dan is het net alsof ik ook weer even in het land ben.....Succes met de laatste loodjes van het inpakken en een goede reis!!

    Liefs Marlies

  • 22 Oktober 2009 - 07:29

    Jose:

    Hey meis,

    Daar ga je dan....
    Waarschijnlijk sta je nu al ergens voor de gate in spanning te wachten om in het vliegtuig te stappen op weg naar een fantastische vakantie in Kenia!

    Ik heb het al weet ik veel hoeveel keer gezegd en doe het nu nog maar eens :-): Ik wens je heeeeel veel plezier. Ga mooie dingen doen en zien. En goed op elkaar passen. Tot over vier weekjes!!!! Ik kan niet wachten om je verhalen te horen.

    Liefs,
    Jose

  • 22 Oktober 2009 - 08:03

    Sandra:

    Hey Rolien,

    Met een klein kwartiertje vertrekt je vliegtuig.

    Ik wens je een hele fijne en veilige reis!

    Greoten, Sandra

  • 22 Oktober 2009 - 10:10

    Daisy:

    Ha Rolien, nu ik jou verhaal zo lees ga ik ook weer even 2 jaar terug in de tijd. Best jammer dat ik nu niet mee kon gaan. Als ik aan die periode terug denk moet ik gelijk weer lachen, want wat heb ik een lol met jou gehad. Tauga tauga! We hebben daar hard gewerkt en ik ben erg benieuwd wat er allemaal nog over is van de speeltuin.Ik wens jou en Angela een goede reis, doe haar de groetjes. Dikke kus voor de kinderen en Ariette, haar man en Jair. Liefs Daisy

  • 25 Oktober 2009 - 11:13

    Gerian:

    Geniet volop meis!!
    Kus

  • 26 Oktober 2009 - 10:56

    Heit En Mem:

    Hoi Rolien,
    Hoe gaat het, ben je al bij de kapper geweest?
    We hopen dat je leuke dingen meemaakt en heerlijk uitrust na al dat harde werken Geniet ervan.Bij ons alles goed.
    Tut fan us.

  • 27 Oktober 2009 - 14:34

    Erna Nijholt:

    Heey Rolien,

    net van José de site gekregen zodat ik je ook kan volgen.....
    Heel veel plezier en geniet ervan!

    Erna x

  • 29 Oktober 2009 - 12:00

    Geertruida:

    Hey Rolien,
    Hoe is het daar in het verre weg. Hier gaat het prima. Hoop snel een verslag van je te lezen. Maar dat zal wel moeilijker daar zijn om een pc te vinden. Fijne dagen en tot horens.

    groetsels

    G

  • 29 Oktober 2009 - 12:28

    Hanna:

    Hoi Rolien,
    Zag dat je weer op reis bent naar Kenia, leuk hoor! Net het hele reisverslag van collega Hanneke gelezen; zij komt morgen terug uit Kenia. Ik wens je een hele fijne tijd daar!
    groetjes Hanna

  • 29 Oktober 2009 - 15:58

    Daisy:

    Hey Rolien, heb je weer vlechtjes in, ik zie je al voor me. Knappe meid! Ik heb Angela's verslag gelezen, dus ben weer helemaal op de hoogte. Veel plezier, groetjes daar.P.S. volgens mij heb ik mijn eerste tentamen goed gemaakt..hopelijk. Liefs Daisy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 48498

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kenia 2015

26 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Thailand

13 Oktober 2014 - 03 November 2014

Cuba 2014

06 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Maleisië 2013

15 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Kenia 2012

15 Oktober 2011 - 10 November 2011

Thailand/Maleisie of ??

29 December 2010 - 14 Januari 2011

Singapore/Maleisie

08 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

vakantie Marokko

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Back to Kenia

02 Juni 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: