Op naar Maleisië - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu Op naar Maleisië - Reisverslag uit Lemmer, Nederland van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

Op naar Maleisië

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

02 Oktober 2013 | Nederland, Lemmer

Goedenavond,

Ja, het is eindelijk weer zo ver: zondag ga ik op reis.
Daar zit ik dan weer achter mijn pc om toch even een beginverhaaltje voor mijn volgende reis te typen en ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen.

Zondag as vertrek ik naar Maleisië! Dat is iig een feit.
Het voelt alleen allemaal een beetje onwerkelijk en ik weet niet of ik struisvogeltactieken toepas of dat ik gewoon ontzettend relaxt ben, maar ik maak me totaal nog niet druk om het inpakken van mijn tas en het inkopen van spulletjes of hoe het gaat komen. Dat komt vrijdag en zaterdag wel is nog steeds mijn idee. Conclusie: ik ben ontzetten relaxt.

En dat is maar goed ook, geloof dat ik ontspannen aan deze reis moet beginnen.
Dit keer ga ik alleen, echt alleen. In augustus heb ik een ticket geboekt en ik moet nog iets regelen voor de eerste twee nachten Kuala Lumpur, maar ook dat komt allemaal wel goed.

Dit is de eerste keer dat ik alleen op reis ga, stiekem vind ik het best spannend allemaal en tegelijk heb ik er ontzettend veel zin, zo wandel ik momenteel een beetje rond. Of de kriebels knallen in mijn buik of een grote glimlach op mijn gezicht en vaak beide tegelijk.
Ik merk dat "het komt wel goed allemaal" het motto is en daar vertrouw ik dan ook maar.

En wat gaat ze daar dan toch doen helemaal in der uppie.
Tja...een cursus. Een tien daagse meditatiecursus van Vipassana is het plan. Stiltemeditatie... Dat betekent veel mediteren (nog nooit gedaan, maar dat leert men daar), niet praten, geen contact met de buitenwereld, geen muziek (maar zit toch altijd in mijn hoofd), geen boeken, geen telefoon, internet, niet sporten, niet schrijven en volledig met jezelf en je lijf en je meditatie bezig zijn.

Waarom....? Ik weet het niet. Nou ja, ik weet het wel, maar ik kan het niet uitleggen, er is geen standaardantwoord op, ik ga het gewoon doen omdat ik dat wil en het goed voelt en het nooit kwaad kan om eens volledig op jezelf, je lijf en je hoofd aangewezen te zijn.
Het is geen zoektocht naar mezelf, ik weet gelukkig heel goed wie ik ben en hoe ik in elkaar zit, ik ben mezelf nergens kwijtgeraakt onderweg. Het is gewoon iets goeds wat ik wil doen, meemaken en ondergaan.
Het schijnt niet makkelijk te worden, maar ik ga ervoor.

Vind het apart om het nu te typen, ik weet dat velen hier nogal een uitgesproken mening of idee over hebben. De een vind het fantastisch en zou het liefst meegaan, de ander kijkt me aan met een blik van"je hebt toch vakantie...". Haha, en ik kan beide reacties begrijpen.

Lieve mensen, oordeel maar niet, ik zweef niet, kom niet terug in een oranje jurk, maar ga gewoon leren mediteren.

Waarom leg ik het eigenlijk uit? Waar het om gaat: ik wil het doen en ik ga het doen :-D

Binnenkort leg ik wel iets meer uit over de cursus en voor wie nieuwsgierig is check www.dutch.dhamma.org.
"Vipassana-meditatie is een eenvoudige, praktische en non-sektarische techniek, die de beoefenaar in staat stelt door middel van zelfobservatie zelfkennis te verwerven. De toepassing ervan maakt het mogelijk mentale spanningen op te lossen en een positiever, evenwichtiger en gelukkiger leven te leiden. Het is de kunst om te leven."
(En dan te beseffen dat ik al zo blij in het leven sta :-)).

Na de tien dagen stilte ga ik nog een weekje naar het strand, lezen, misschien surfen, iig lekker eten, drinken, veel slapen, genieten, bijkomen.

Als ik de mogelijkheid heb om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen, zal ik dat doen en vind je op deze site wel weer een verhaaltje.

Tot gauw allemaal.

  • 02 Oktober 2013 - 23:04

    Linda:

    Zo trots op jou leaf famke!
    Ik weet zeker dat je een fantastische en bijzondere ervaring tegemoet gaat. Ik kan nu al niet wachten om je weer te zien als je weer op Friese bodem bent.
    Ik denk aan je. Komt wel goed schatje!
    Dikke tút.

  • 03 Oktober 2013 - 00:04

    Mem:

    Lieve Rolien,

    Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Wat een ander vindt is niet belangrijk. We zijn heel trots op je. Je bent wie je bent. Wees voorzichtig en vertrouw op jezelf. Het komt helemaal goed. We houden van je.

    Knuffel van Heit en Mem.

  • 03 Oktober 2013 - 09:16

    Ineke:

    Lieve schat, jij kunt dit!!! Het wordt in ieder geval een ervaring om nooooit te vergeten. Misschien kun je ons nog wat leren als je weer terug bent. Ben nu al benieuwd naar je verhalen.
    Heeeel veeeel plezier!!!
    Leafs Ineke

  • 03 Oktober 2013 - 10:46

    Annemiek:

    Way to go Rolien. En je weet... een oranje jurk staat jou - zoals uiteraard alles - beeldig. Een vakantie voor en met jezelf! Topper. ZOEN!

  • 04 Oktober 2013 - 19:08

    Brigitte Stom:

    Hi Rolien,

    Het blijft voor iemand als ik (stuiteren en vooral veel praten) echt een challenge om te doen wat jij gaat doen. En zoals je het zelf al zo mooi weergeeft: je doet het voor jezelf en niet voor anderen! Wel ben ik ontzettend benieuwd naar je ervaringen daar. Laat alles van het dagelijks leven in Nederland thuis en ga genieten van al je mooie, prachtige, spectaculaire en ontspannende ervaringen. Ik blijf je volgen! Doe voorzichting onderweg en heb heel veel plezier ...

    xxx
    Brigitte

  • 06 Oktober 2013 - 21:35

    Mem:

    Lieve rolien, geniet van deze ervaring. Het afscheid op schiphol is toch altijd weer kort en heftig en noodzakelijk om te zeggen, wat we ons leven lang al weten. Liefs en een dikke knuffel van ons.


  • 08 Oktober 2013 - 11:18

    Jacky Sterken:

    Jaloers jaloers jaloers ;)
    Ik ben zo benieuwd hoe je dit gaat ervaren....lijkt me zo bijzonder..
    Dus na de vakantie gauw een weekendje Glanerbrug plannen...Want ik wil alles weten :)

    Liefs van mij.

    Jacky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lemmer

Rolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 48474

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kenia 2015

26 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Thailand

13 Oktober 2014 - 03 November 2014

Cuba 2014

06 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Maleisië 2013

15 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Kenia 2012

15 Oktober 2011 - 10 November 2011

Thailand/Maleisie of ??

29 December 2010 - 14 Januari 2011

Singapore/Maleisie

08 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

vakantie Marokko

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Back to Kenia

02 Juni 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: