Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

08 Oktober 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Goedemiddag,
Toch nog even een verhaaltje alvorens ik aan de meditatiecursus ga beginnen.

Zondag ben ik door mem en Jose naar Schiphol gebracht, Annemiek kwam ook nog even langs om mee te zwaaien. Wat een gezelligheid. Thuis al incheck gedaan, dus alleen nog bagage wegbrengen, duurde wel een beetje langer dan verwacht. De meneer achter de balie vertelde dat ik om 14:00 uur al bij de gate moest zijn...en dat terwijl ik pas half vier zou vliegen. Het rustig koffie drinken moest dus een beetje sneller dan de bedoeling was, helaas.
En dan afscheid nemen, ik zou nog zo sterk zijn, maar als mijn lieve vriendinnetjes en mem me dan zo hard en lief knuffelen...tja, daar kwam toch een traan. Niets aan te doen en na nog een knuffel en een zoen omgedraaid, heel hard gezwaaid en op naar mijn avontuur.

Alles ging zo voorspoedig, het vliegen was prima, plaatsje bij het raam (waar eerst iemand anders dacht te zitten, dat even vriendelijk opgelost), wat geslapen, lekker gegeten, filmpje gekeken en de tijd vloog voorbij. Overstap in Dubai ging ook prima. Erg mooi vliegveld. Moest me vier uren vermaken en de tijd vloog voorbij, wederom wat gegeten, even geslapen en ik kon weer door.
De laatste zes uren vooral geslapen.

In Kuala Lumpur aangekomen eerst even pinnen. Dat was het eerste kleine stesspunt. Er kwam geen geld uit de automaat...altijd vervelend. Dus eerst maar op mijn tas gewacht. Ook dat duurde allemaal langer dan normaal. Zie ik eindelijk mijn flightback, blijkt die van iemand anders te zijn. Dan denk ik toch even....als iemand anders nou per ongeluk zonder te kijken de mijne mee heeft genomen... Mezelf even toegesproken dat "als" dat al zo zou zijn, de ander vanzelf terug zou komen voor zijn eigen bagage. En dan opeens komt mijn tas eraan, lichtelijk opgelucht.
Nogmaals proberen te pinnen en ging goed. Andere apparaat was waarschijnlijk gewoon leeg.
Op naar de trein, ritje van half uurtje ri KL Centrum en vanaf daar met de metro door naar Chinatown. Echt ging allemaal zo makkelijk en vlug. Vanaf metrostation 10 minuten lopen en onderweg veel hostels gezien. Een gekozen uit de lonely en daar een kamer met eigen badkamer geregeld voor ongeveer E 12,50 per nacht. Eerst douchen!!
Even wat gegeten bij een localtentje, gewoon voor noodles met groente gekozen, vlees leek mij een iets te groot risico ;-) Voor E 3 was mijn buik vol, met stokjes eten duurt altijd wat langer, dus heerlijk rustig aangedaan. Daarna nog even door Chinatown gelopen, gezellig sfeer met erg veel shops, deed me aan Bangkok denken. Niet te laat ri bed gegaan en vanmorgen om zes uur klaarwakker. Toch nog even blijven liggen en toen ik weer wakker werd was het bijna elf uur... Douchen, ontbijten op de rooftop, heerlijk, yoghurt muesli en fruit (hier geen buikpijn van de yoghurt...blijft raar) en toast, wederom voor E 3, blijft fijn dat reizen door Azie.

En dan de stad maar eens verkennen. Eerst naar de towers was mijn plan. Daar staat KL toch wel om bekend. Toch eerst nog even de route voor morgenochtend uitgestippeld om te kijken hoeveel tijd ik morgen heb om op tijd bij de ontmoetingsplaats te komen. Goed om even check te doen vantevoren, weet nu precies hoe ik morgen moet lopen.
Met de metro naar KLCC, uit het metrostation gelopen kwam ik in een prachtig winkelcentrum terecht, alle bekende merken waren vertegenwoordigd. Toen naar buiten op zoek naar de torens... Eerste blik verwachtte ik ze al te zien, maar nee, ik keek een stukje omhoog en wat bleek?! Ik kwam eruit! Het metrostation en de winkels zijn gelegen in de torens, zo gaaf en overweldigend hoor. Daar wat foto's gemaakt, beetje gezeten en naar boven gekeken.
Kwam een man praatje maken, erg vriendelijk. Of ik alleen was? Nee hoor, mijn vriendinnen zijn aan het winkelen binnen. Of ik getrouwd was? Nee, volgend jaar. Dacht dat dat wel een goede methode was om vriendelijk goededag te zeggen. Leugentje om bestwil mag best (nu nog wel ;-)). Hij liep echter vriendelijk mee naar binnen...ehm, nou daaaag!!! Na iets meer overtuigingskracht ging hij uiteindelijk de andere kant op, haha.

Vanaf KLCC terug naar het national park had ik bedacht, broodje en water gekocht om lekker te lunchen. Blijkt het NP een groot, donker bos te zijn en niet een prachtig open park zoals in mijn gedachten. Het leek me niet meest praktisch om alleen het bos in te gaan, en bleek ook dicht te zijn, scheelt weer. Nog even rondgelopen, broodje op een stoepje gegeten en de metro maar weer in, blijft ideaal reizen. Je koopt een muntje via een automaat, die scan je en je kan reizen, om weer uit de metro te komen doe je het muntje het apparaat en klaar is kees.

Ik voel me hier echt veilig en prima. Geen vervelende mensen of nakijken omdat je toerist bent, je kan gewoon rustig rondwandelen, dat is fijn.
Net even uitgerust op mijn kamer en nu dus toch maar even typen. Straks weer even de hort op om te eten en een drankje op het terras te doen.

Morgenochtend om negen uur word ik opgehaald door mr. Happy Choo. Hij zal mij (en waarschijnlijk nog anderen) naar het centrum brengen waar de cursus plaatsvindt. Is een reis van ongeveer drie uren ri Kuantan, Oost-kust.
En dan begint het! De meditatie, de stilte. Ik ben echt benieuwd hoe het zal zijn en hoe ik het ga ervaren.
Vanaf morgen tot en met zondag 20 oktober ben ik dus niet bereikbaar.... Raar idee, maar ook goed om zo je helemaal te kunnen focussen op hetgeen de bedoeling is.

Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes!

Liefs Rolien

  • 08 Oktober 2013 - 10:47

    Sieb:

    Tot ziens.. Tuut..!

  • 08 Oktober 2013 - 11:04

    Jacky Sterken:

    Ik ben heel erg benieuwd naar jou ervaring...
    Maar eerst: geniet van alles wat op je pad komt..

    Liefs vanuit Glanerbrug.


  • 08 Oktober 2013 - 17:36

    Brigitte Stom:

    Hi Rolien,

    Wat goed om te lezen dat alles tot nu toe zo voorspoedig verloopt! Je hebt best al veel gedaan in zo'n korte tijd! Fijn ook dat je zo'n goede vlucht hebt gehad! Heb je nog kunnen afspreken met die kennis op het vliegveld van Dubai? Normaliter is vier uur wachten lang, maar ik geloof zo dat dan de tijd vliegt ...
    Wat een heerlijk idee: yoghurt en fruit op een dakterras ... met vast een schitterend uitzicht. Nou en dan is het bijna zover! Ik wens je veel rust toe de komende dagen. Ik ga er vanuit dat je vanaf 20 oktober a.s. tig pagina's tekst plaatst op waarbenjij.nu zodat de hele website plat ligt ha ha!!! Respect en tot horens maar weer ...

    xxx
    Brigitte.

  • 08 Oktober 2013 - 17:54

    José:

    Fijn dat het zo goed gaat allemaal. Geniet ervan.
    Heel veel succes de aankomende 10 dagen.

    Dikke kus
    Jose

  • 08 Oktober 2013 - 19:17

    Gea:

    Wat een belevenissen al! Fijn om te lezen dat het zo voorspoedig is gegaan.
    Veel succes en tot horens.

    Knuffel en liefs Gea

  • 08 Oktober 2013 - 19:37

    Marcelle :

    Enjoy your silence. X

  • 08 Oktober 2013 - 19:58

    Klaeske:

    Wens je een fijne reis toe in de stilte...
    Ben ook erg benieuwd hoe je dit gaat ervaren, we gaan het vast lezen :-)
    X

  • 08 Oktober 2013 - 20:39

    MarcellA:

    zo ontzettend trots op je! Geef je eraan over en geniet xxx

  • 08 Oktober 2013 - 22:53

    Anja:

    Hoi Nichtje, leuk dat we je kunnen volgen op deze reis, het wordt vast heel bijzonder...


  • 09 Oktober 2013 - 21:01

    Marianne:

    Hoi Rolien,

    Klinkt allemaal heel erg goed. Fijn dat de reis goed is verlopen. Geniet van alles om je heen en ben heel erg benieuwd naar je cursus.....dikke kus, Marianne

  • 09 Oktober 2013 - 21:27

    Pytsje:

    Leuk om je belevenissen te lezen. Heel herkenbaar!! Ben heel benieuwd hoe jij het gaat ervaren. Eerste stap heb je gezet daar mag je al trots op zijn. Geniet ervan xx

  • 11 Oktober 2013 - 09:04

    Erna En Richard:

    Hoi Rolien,

    Het is nu dag 3 van je meditatiecursus en we denken allemaal aan je hoor!! Ongelooflijk, we zijn zo benieuwd hoe het je daar met je gaat en we zijn ook benieuwd of je lekker te eten krijgt haha! Het duurt nog lang totdat het 20 oktober is, maar dan heb je denk ik ook heel veel te vertellen! Heel veel succes verder op je reis en we zijn benieuwd naar je verhalen. Groetjes, Richard en Erna

  • 15 Oktober 2013 - 12:18

    Jennifer :

    Leuk om te lezen hoe je eerste ervaringen zijn! Ik ben heel benieuwd hoe het mediteren je bevalt.

    Liefs xxx Jen

  • 16 Oktober 2013 - 17:28

    Daisy:

    Ha skatje!

    Nog 4 nachtjes en dan is de cursus eindelijk voorbij...Lijkt mij in ieder geval een opluchting. Ik heb vaak aan je gedacht en ben zo benieuwd hoe je het hebt ervaren.

    Bij het lezen van je eerste dagen in Kuala Lumpur moest ik erg lachen. Je schrijft zo mooi. Ik zag je al helemaal voor me. En gelijk sjans de eerste dag! Haha, goed opgelost hoor!

    Love you xx
    Liefs Daisy en een dikke kus van Repko

  • 19 Oktober 2013 - 11:54

    Brigitte Stom:

    Hi Rolien,

    Vandaag is het 19 oktober 2013: jouw meditatiecursus zit er bijna op! Ik ben echt zo ontzettend benieuwd naar al je ervaringen in de stilte ... Na dit avontuur wens ik je in ieder geval nog paar heerlijke dagen aan het strand toe!!! Schiet nog even wat mooie plaatjes en ga nog even heerijk genieten van al het prachtige om je heen ... Morgen check ik nog even de site!!!

    xxx
    Brigitte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Rolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 48485

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kenia 2015

26 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Thailand

13 Oktober 2014 - 03 November 2014

Cuba 2014

06 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Maleisië 2013

15 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Kenia 2012

15 Oktober 2011 - 10 November 2011

Thailand/Maleisie of ??

29 December 2010 - 14 Januari 2011

Singapore/Maleisie

08 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

vakantie Marokko

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Back to Kenia

02 Juni 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: