Nog even babbelen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu Nog even babbelen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Rolien Jonker - WaarBenJij.nu

Nog even babbelen

Door: Rolien

Blijf op de hoogte en volg Rolien

25 Oktober 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Toch nog even een berichtje, gewoon even vertellen over de afgelopen dagen.
Eigenlijk is er totaal niets spectaculairs gebeurd, maar ik vind het fijn om even weg te typen en ach wie weet leest iemand het wel :-)

Zit in een internetcafe in KL. Inmiddels achter de vierde computer aangezien de anderen vastliepen en of alleen maar chinese tekens weergeven, ook geen mogelijkheid om te veranderen naar Engels.
Net aangekomen in KL, zou naar hetzelfde hostel, maar de kamer die ze me toebedeelden voelde zo niet goed, ik dacht, als hier brand komt...kom ik er nooit meer uit. Vorige keer zat ik op de eerste etage en had ik wel een vluchtplan, op de derde achterin de gang zag ik het niet zitten. Het hotel waar ik nu zit (vierde etage, wat je prakisch noemt), voelt iig iets beter en ook schoner dat maakt veel goed.

De busreis vandaag was lang, maar heerlijk gelezen en Santigold en de nieuwste cd van Placebo geluisterd, dan vliegt de tijd.
Zoals gewoonlijk moest ik onderweg naar de wc, buschauffeur stopte en wees een hokje aan. Aan de buitenkant een poppetje van een vrouw met een hoofddoek, "de dames" was mijn gedachte...maar nee, daar kunnen de dames bidden en niet plassen. Verderop natuurlijk het overduidelijke universele vrouwelijke poppetje op de deur, opgelost en weer verder. Het reizen hier is zo makkelijk, kan ik iedereen aanraden.

Maar even een klein weekje terug. Zondag dus aangekomen in Cherating. Heerlijk plaatsje om een paar dagen te verblijven. Ietwat rustig, maar dat betekent ook dat het strand echt volledig leeg is en dat bevalt me wel. Het zeewater is warm, wat is dat heerlijk. Het enige nadeel is wel dat een aantal mensen in aanraking zijn gekomen met kwallen. Dat schijnt behoorlijk pijn te doen, dat maakt onbevangen zwemmen wel iets lastiger. Maar ik herinner me steeds "een mens lijd het meest door het lijden wat hij vreest" en zo is het ook wel, dus zwem ik toch maar gewoon.
Afgelopen donderdag zag ik twee keer een kwal voorbij komen en toen ben ik toch maar het water uitgegaan, moet het natuurlijk ook niet opzoeken he ;-)

Maandag liep ik door het stadje en kwam ik het stel uit Japan en een Maleisische jongen tegen die de cursus ook gedaan hebben. Aku, Japanse jongen, bleek jarig te zijn, we zeiden uit de gein dat we dat wel moesten vieren. Ai, Maleisische jongen, heeft ergens die middag een briefje op mijn deur gehangen dat ze het 's avonds gingen vieren. Gabriella was inmiddels ook verhuisd naar de plek waar Ai en ik ook een chalet hadden gehuurd. 's Avonds met z'n vijven afgesproken. Gabriella en ik hebben een cakeje gekocht. Ik had waxinelichtje mee, dus die erop gezet, lamp in het restaurant uit en gezongen voor Aku, vond hij helemaal leuk (zelfs mijn zangkunsten kon de pret niet drukken ;-)).

Dinsdag niet veel gedaan, over het strand gewandeld met Gabriella en Ai, daarna lekker gelezen en wat rondgelopen. Ik kom zowaar tot rust.
Van mediteren komt natuurlijk niets. Wie weet ga ik het ooit af en toedoen, maar geloof niet dat ik er aan toe ben om dat elke ochtend en avond een uurtje te doen. Gabrielle, Aku en zijn vriendin doen het wel. Gabriella heeft dan ook de cursus al vier keer gedaan en Aku twee keer, de eerste keren deden ze het eigenlijk ook niet, dus wie weet ben ik niet heel raar ;-)

Ik slaap hier echt vroeg, de avonden zonder Jose zijn toch wel erg saai!!
Maar word wel vaak wakker door gekke pootjes die over het dak lopen en soms schoten, daarmee jagen ze de apen weg, ze schieten overigens nooit rechtstreeks op de apen.
Laatst midden in de nacht een enorme knal op mijn dak, schrok er wakker van. Waarschijnlijk een aap die op het dag landde, hoorde ik achteraf

Zondag aangekomen zat ik wat te drinken en toen kwam de manager naar me toe, kreeg ik twee mango's uit de boom, wat is dat heerlijk. Ik heb er eigenlijk nooit echt van genoten, maar het is hemels om daar van te proeven. Voelt ook zo welkom dat men zo vriendelijk is. Het is een aardige jongen met een Duitse vriendin Eva. Zij is erg aardig en gezellig.
Woensdag ben ik met ze mee naar de stad geweest. Ik maakte haar laatste een compliment over haar broek en ze zei dat ik wel mee kon naar de stad, gaan ze een paar keer per week heen. Dus meegegaan, was gezellig en ook leuk om zo even ergens anders te kijken. En natuurlijk een nieuw broekje gescoord. En mango's en ananas van de fruitmarkt, jammie!!
Nog even lunch genuttigd onderweg, erg shebby tentje, echt voor locals, maar wel prima broodje met iets zoets erop gehad. Daarna nog inkopen gedaan voor het "hotel". Het is geen hotel maar ik weet steeds niet hoe ik het moet noemen.

Er lopen overigens enorme hagedissen rond, zo groot heb ik ze nog niet vaak gezien. Vooral 's ochtends als ik naar het strand loop, kom ik ze tegen. Ze zijn gelukkig banger voor mensen, als ik eraan kom lopen, verdwijnen ze meestal in de vijver of onder een huisje, maar ik heb er niet heel erg op staan, die gekke lange tong, grote poten...nee.

Voor de rest ben ik vooral lek gestoken! Ik weet dat het erbij hoort, maar die beesten irriteren me toch wel een beetje. Ze weten me altijd weer te vinden, zelfs de deet helpt niet altijd, maar ach, gaat wel weer over :-)
Laatst op een ochtend de deet vergeten, hoe onhandig kun je zijn. Volgens mij ben ik binnen een half uur meer dan twintig keer gestoken op een been, wat een jeuk, maar na een goede chemische inspraybeurt ging het weer een stuk beter.

Donderdag zou ik gaan lunchen, ging er zitten en bestelde. Zat een man met zijn kinderen, hij vroeg of ik bij ze kwam zitten, leuk gesproken en hij betaalde de lunch. Zo aardig allemaal. Ook al is het mss E 1,-, het gaat om het gebaar. Meestal zegt men er dan wel (als grapje??) bij, als we naar Nederland komen, mag jij trakteren...dat lijkt me dan weer niet helemaal de bedoeling, haha

Vanmorgen zodra het licht werd naar de zee gelopen en genoten van het geluid en het onweer boven het water. Prachtig, zal kijken of ik nog wat foto's erop kan zetten binnenkort. Daarna kwam de bui natuurlijk aan land, maar werkte verkoelend, dus prima.

Wacht even, hoezo is er niets spectaculairs gebeurd....!! Wel!!
Ik heb ontzettend leuk nieuws uit Nederland gekregen van mijn grote broer en schoonzus.
Fenna wordt in mei grote zus!! Dat is het leukste nieuws om te ontvangen voor een trotste tante. Ben er helemaal vrolijk en blij van. Snel heen om Fenna haar verhalen te horen hoe het was bij de dokter die in mama haar buik kon kijken.

Nou ik zal zo online inchecken en dan nog even hapje eten. Verder btje door de stad wandelen en mogelijk nog wat freubels kopen, het geld moet toch op natuurlijk :-)

Zoals gewoonlijk kijk ik er ook weer naar uit om lekker naar huis te gaan. Fijn om iedereen weer te zien. En...het klinkt een beetje raar natuurlijk, maar ik heb zelfs weer zin om aan het werk te gaan :-) .
Kijk er ook wel weer naar uit om niet op jacht te hoeven naar muggen, salamanders en andere gespuis wat graag in mijn kamers rondwandelt. Heb in Cherating de salamander ook maar laten lopen in de hoop dat die mss de muggen opeet. En ben 's nachts niet gestoken, dus wie weet.

Morgen (te) lange tussenstop in Dubai, mogelijk kan ik nog meeten met een oude bekende, maar ik weet niet of dat allemaal gaat lukken, we will see. En anders maar lekker slapen op het vliegveld zodat ik hopelijk iets minder last heb van een jetlag maandag.

Lieverds, tot gauw allemaal.

  • 26 Oktober 2013 - 20:05

    José:

    Weer een prachtig verhaal meis.
    Volgend jaar gaan we weer samen en zullen de avonden minder saai zijn want dan ben ik er weer bij. Alsof ik dan de meeste gezelligheid meebreng :-S
    Maar samen is wel gezelliger. Heb je tenminste iemand waartegen je ook in je slaap kan praten ;-). Als je me maar niet weer gaat uitschelden als 'bitch' :-P haha.
    Tot morgen meis. Fijn je weer te zien.
    Voor nu een fijne vlucht.
    Xx

  • 27 Oktober 2013 - 11:23

    Brigitte Stom:

    Hé Rolien,

    Wat gaat de tijd dan toch weer snel! De laatste dagen van je vakantie waren volgens mij lekker ontspannen ... Maandag moet je me beslist nog maar even bijpraten met een bakkie thee erbij. Ik hoop dat deze reis je heeft gebracht waar je op hoopte. Verder is het in ieder geval weer een bestemming om door te strepen op je lijstje. Een hele goede reis terug naar ons kikkerlandje en voor straks: welkom thuis!!!

    xxx
    Brigitte.

  • 31 Oktober 2013 - 23:31

    Oom Aaldrik:

    Lieve rolien
    Ik kan nu ook jouw reisverhalen lezen.sinds enige weken heb ik ook zo'n apparaat!
    Ben vanavond met je vader en moeder en oom herman naar heerenveen_vvv geweest.
    Saaie wedstrijd, maar gezellige nazit!
    We hadden de kaarten voor desky-box van hhet bedrijf van rik.
    Die zit namelijk in amerika voor de zaak.
    Wel rolien, hartelijke groeten en een kus van oom aaldrik.

  • 07 November 2013 - 11:40

    Jan S:

    Hoi leave schatsje!
    Heb nu eigenlijk pas de tijd gevonden om je belevenissen eens goed door te 'akkeren'!(Had niets met jou te maken maar met alles rondom het 'vanwerknaarwerk/solliciteren' etc.) Wat heb je weer een enorme bagage opgedaan! En wat knap, zo in je uppie op meditatie-cursus! Als alles volgens plan gaat, zal Marko volgend jaar er met een goede maat op uit trekken. Hij ziet het helemaal zitten om met zijn rugzak richting het verre oosten te gaan! (Vermoedelijk eerst richting BKK, maar wellicht ook nog naar Vietnam)
    Maar enfin, het gaat nu om jouw verhaal. Als ik het allemaal zo lees, lijkt mij Maleisie ook wel wat. Vooral het nog ongerepte 'apen die landen op je dak' klinkt fantastisch! Daarnaast raadt ik je aan om eens iets meer te gaan doen met je schrijven. Je zou het zo in boekvorm kunnen gaan uitgeven, volgens mij. Het leest als een trein!
    We spreken elkaar snel weer! Fijn dat alles goed is gegaan! Jan S.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Rolien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1036
Totaal aantal bezoekers 48508

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kenia 2015

26 Mei 2015 - 13 Juni 2015

Thailand

13 Oktober 2014 - 03 November 2014

Cuba 2014

06 Oktober 2013 - 27 Oktober 2013

Maleisië 2013

15 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Kenia 2012

15 Oktober 2011 - 10 November 2011

Thailand/Maleisie of ??

29 December 2010 - 14 Januari 2011

Singapore/Maleisie

08 Oktober 2010 - 29 Oktober 2010

vakantie Marokko

22 Oktober 2009 - 20 November 2009

Back to Kenia

02 Juni 2007 - 02 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: